کد خبر: ۶۸۶۳۱۰
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳

جشنواره برلین رسما به تعویق افتاد

برگزارکنندگان جشواره فیلم برلین به صورت رسمی از تعویق این رویداد سینمایی و برگزاری آن در دو مرحله مجازی و حضوری در سال آینده میلادی خبر دادند.
جشنواره برلین رسما به تعویق افتاد
آفتاب‌‌نیوز :

فیگارو نوشت: هفتاد و یکمین جشنواره فیلم برلین که قرار بود از تاریخ ۱۱ تا ۲۱ فوریه (۲۳ بهمن تا ۳ اسفند) برگزار شود به دلیل تداوم بحران شیوع ویروس کرونا اعلام کرد، این رویداد سینمایی از اول تا پنجم مارس (۱۱ تا ۱۵ اسفند) و به صورت مجازی میزبان نمایش فیلم های بخش رقابتی خواهد بود که با اعطای مجازی خرس طلای برلین به بهترین فیلم نیز همراه خواهد بود.

بازار فیلم اروپا (EFM) نیز همزمان به صورت مجازی در ماه مارس برپا خواهد شد.

همچنین قرار است در صورت فراهم بودن شرایط بهداشتی، مرحله دوم جشنواره برلین در ماه ژوئن و با نمایش عمومی و حضوری آثار سینمایی برگزار شود.

«کارلو شاتریان» و «ماریت ریسنبک» مدیران جشنواره برلین درباره این تصمیم توضیح دادند: «برگزاری جشنواره در دو مرحله امکان حفظ بازار فیلم و خود جشنواره را به عنوان دو ستون اصلی این رویداد سینمایی میسر می کند. برگزاری نشست ها به صورت فیزیکی بسیار ضروری است اما شرایط کنونی اجازه تحقق آن را در ماه فوریه نمی دهد و در عین حال برگزاری بازار فیلم برلین در سه ماهه نخست سال نیز برای صنعت سینما بسیار حائز اهمیت است».

فهرست رسمی فیلم های برلیناله ۲۰۲۱ در ماه فوریه اعلام می شود و فیلم های برنده نیز در ماه ژوئن به صورت فیزیکی در سالن های معمولی و یا فضای باز برای عموم مردم به نمایش گذاشه خواهد شد.

جشنواره فیلم کن ۲۰۲۰ نیز امسال پس از لغو، در ماه اکتبر رویدادی سه روزه با نمایش چهار فیلم بخش رقابتی اصلی و فیلم های کوتاه و سینه فونداسیون را به صورت حضوری ترتیب داد.

با افزایش مجدد آمار شیوع ویروس کرونا در آلمان در چند هفته اخیر گمانه های ها مبنی بر تغییر تاریخ و یا برگزاری مجازی جشنواره برلین افزایش یافته بود و این کشور از اواخر هفته گذشته شرایط قرنطینه کامل اعمال کرده که با تعطیلی تمامی کسب و کارهای غیرضروری و مدارس همراه شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین