کد خبر: ۶۸۶۴۵۱
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵

پردرآمدترین ورزشکاران غیرفوتبالی دنیا

بیشتر هواداران ورزش تصور می‌کنند پول فقط در فوتبال است و بقیه صرفا برای سلامتی یا از روی عشق و علاقه ورزش می‌کنند؛ در حالی‌ که این‌ طور نیست و غیر از میلیونرهای مستطیل سبز هستند ورزشکارانی که در رشته‌های دیگر پول روی پول می‌گذارند.
پردرآمدترین ورزشکاران غیرفوتبالی دنیا
آفتاب‌‌نیوز :

«به بهانه شکسته شدن رکورد پرداخت دستمزد در بسکتبال آمریکا، بد ندیدیم نگاهی به رشته‌های ورزشی غیر فوتبالی اما پردرآمد بیندازیم.

بسکتبال

اخیرا باشگاه میلواکی‌باکس قرارداد جیانیس آنتتو کنمپو، ستاره یونایی‌اش را به مدت پنج سال با رقم ۲۲۸ میلیون دلار تمدید کرد. این قرارداد رکورد پرداخت دستمزد در تاریخ لیگ حرفه‌ای بسکتبال در آمریکا موسوم به NBA را شکست و حالا این بازیکن هر سال بیش از ۴۵ میلیون دلار دستمزد دریافت خواهد کرد. به‌ طور کلی میزان پرداختی‌ها در لیگ بسکتبال آمریکا بسیار بالاست؛ به‌ طوری که ستارگانی مثل استیفن کری با ۳۷ میلیون دلار و راسل وستبروک با دریافت سالانه ۳۵ میلیون دلار حقوق، در زمره پردرآمدترین ورزشکاران جهان به‌ شمار می‌روند.

تنیس

ورزش تنیس مخصوصا در بالاترین سطحش درآمد سرشاری نصیب ستاره‌ها می‌کند. ارقامی که گاهی دستیابی به آن برای فوتبالیست‌های مشهور هم غیر ممکن است. به‌ عنوان مثال آن‌ طور که سایت «فوربس» گزارش داده، پردرآمدترین تنیسور مردان در سال ۲۰۱۹ روجر فدرر سوئیسی بود که برای چهاردهمین بار این عنوان را کسب می‌کرد. فدرر در سال گذشته میلادی تنها از محل جوایز شرکت در مسابقات مختلف ۴/ ۹۳ میلیون دلار درآمد داشته است. تخمین زده می‌شود اسپانسرهای او نیز هر سال حدود ۶۰ میلیون دلار سود به این ورزشکار مشهور می‌رسانند. برآوردها نشان می‌دهد سه تنیسور بزرگ معاصر یعنی روجر فدرر، نواک جوکوویچ و رافائل نادال در طول دوران فعالیت حرفه‌ای‌شان جمعا ثروتی بیش از یک میلیارد دلار از محل تبلیغات به‌ دست آورده‌اند. با همه اینها شاید بامزه باشد اگر بدانید نواک جوکوویچ چندی پیش از رقم پایین ‌دستمزدها در تنیس شکایت کرده بود!

بوکس

در فهرست ۱۰۰ نفره پردرآمدترین ورزشکاران جهان در سال ۲۰۱۹ که از سوی «فوربس» اعلام شد و صدرنشین آن هم لیونل مسی بود، نام ۶ بوکسور به چشم می‌خورد. حقیقت آن است که بوکس حرفه‌ای از جمله پول‌سازترین رشته‌های ورزشی است. در این فهرست نام سائول کانلو آلوارز، بوکسور ۳۰ ساله حرفه‌ای با کسب ۹۶ میلیون دلار در سال گذشته میلادی به‌عنوان پردرآمدترین بوکسور حال حاضر جهان به چشم می‌خورد.

فرمول یک

بالاترین سطح مسابقات اتومبیلرانی هم بسیار درآمدزاست؛ هرچند هم شرایط حضور در این رشته ورزشی بسیار دشوار است و هم خطراتی که ورزشکار در طول مسابقه با آن دست و پنجه نرم می‌کند با هیچ ورزش دیگری قابل مقایسه نیست. با این همه رانندگان فرمول یک معمولا قراردادهای خوبی می‌بندند و ثروت زیادی هم دارند. از میشاییل شوماخر به‌عنوان اولین ورزشکاری که ثروتش از مرز یک میلیارد دلار گذشت یاد می‌شود. این اتفاق در سال ۲۰۰۵ رخ داد. شوماخر سال‌هاست به‌ دلیل ضربه مغزی در اسکی، در کما و شرایط مجهول به سر می‌برد. پس از او لوییس همیلتون قرار دارد که میزان خالص ثروتش ۲۸۵ میلیون دلار تخمین زده می‌شود. همیلتون به‌تازگی به رکورد هفت قهرمانی شوماخر در فرمول یک دست پیدا کرد. فرناندو آلونسوی اسپانیایی هم نفر سوم ثروتمندترین رانندگان جهان است و ارزش دارایی‌اش ۲۸۵ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین