کد خبر: ۷۱۲۰۶۶
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۷

جزئیات تازه از آتش‌سوزی در پالایشگاه نفت تهران

رئیس روابط عمومی پالایشگاه نفت تهران گفت: علت حادثه آتش‌سوزی پالایشگاه نفت تهران در دست بررسی است.
جزئیات تازه از آتش‌سوزی در پالایشگاه نفت تهران
آفتاب‌‌نیوز :

شاکر خفایی در این‌باره گفت: ساعتی پیش یکی از مخازن ذخیره‌سازی گازوئیل پالایشگاه نفت تهران دچار آتش‌سوزی شد که دلایل این حادثه از سوی مدیران ذیربط و گروه‌های بازرسی در حال بررسی است.

وی تاکید کرد: گروه‌های خاموش‌کردن آتش در پالایشگاه مستقر شده‌اند و هم‌اکنون در حال مهار و خاموش‌کردن آتش مخزن مربوطه هستند تا جلوی سرایت آتش به دیگر مخازن را بگیرند.

جزئیات تازه از آتش‌سوزی در پالایشگاه نفت تهران

طبق اعلام وزارت نفت، رئیس روابط عمومی پالایشگاه نفت تهران احتمال هر گونه عملیات خرابکارانه را رد کرد.

خفایی گفت: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است.

سخنگوی پالایشگاه نفت تهران ضمن رد خبرهای منتشرشده در برخی رسانه‌ها مبنی بر فوت یکی از کارکنان پالایشگاه در اثر حادثه آتش‌سوزی تأکید کرد: این حادثه تنها در یکی از مخازن پالایشگاه رخ داده است.

وی همچنین انتشار برخی شایعات مبنی بر سرایت آتش به ۱۸ مخزن دیگر پالایشگاه را تکذیب کرد و افزود: حادثه به‌دلیل نشتی در یکی از مخازن «کلدپلکس» پالایشگاه با ظرفیت ۲۰ هزار بشکه رخ داده و خوشبختانه آتش به هیچ‌یک از مخازن دیگر و سایر نقاط پالایشگاه سرایت نکرده است.

وی تأکید کرد: هم‌اکنون گروهی متشکل از سازمان آتش‌نشانی تهران، ستاد بحران و مسئولان صنعت پالایش و استانی در پالایشگاه نفت تهران مستقرند و گروه عملیات اطفای حریق در حال مهار آتش و جلوگیری از سرایت آن به دیگر نقاط است.

سخنگوی پالایشگاه نفت تهران همچنین تأکید کرد: لازم است خبرگزاری‌ها به انتشار اخبار صحیح اهتمام ورزند و از مخابره اطلاعات ناصحیح و گمانه‌زنی درباره ابعاد و جزئیات این حادثه خودداری کنند.

ممنوعیت تردد در مسیر اختصاصی پالایشگاه تهران

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پایتخت نیز از اجرای ممنوعیت تردد در مسیر اختصاصی ورودی پالایشگاه تهران خبر داد.

سرهنگ علی همه‌خانی در این‌باره اظهار کرد: با توجه به وقوع حریق گسترده در پالایشگاه نفت تهران که در محدوده شمال به جنوب بزرگراه شهید رجایی رخ داده است عوامل راهور نیز در محل حضور پیدا کردند.  در حال حاضر تردد در محور اصلی بزرگراه شهید رجایی به صورت عادی در جریان است و رفت و آمد اتفاق می‌افتد اما در خصوص مسیر اختصاصی پالایشگاه پلیس محدودیت اجرا کرده و تردد ممنوع است.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور پایتخت گفت: تردد در ورودی و جاده اختصاصی پالایشگاه ممنوع است.

جزئیات تازه از آتش‌سوزی در پالایشگاه نفت تهران

فرماندار ری: از سرایت آتش به سایر مخازن پالایشگاه تهران جلوگیری شده است

فرماندار ویژه شهرستان ری هم اعلام کرد که عوامل امدادی و آتش‌نشانی از سرایت آتش به سایر مخازن پالایشگاه تهران جلوگیری کرده‌اند.

حسین توکلی در تشریح حادثه آتش‌سوزی در پالایشگاه تهران گفت: آتش‌سوزی در کنار یکی از مخازن پالایشگاه رخ داده و پس از آن آتش به مخزنی که حاوی مشتقات نفتی بوده سرایت کرده و موجب آتش‌سوزی در این مخزن شده است.

وی افزود: در حال حاضر عملیات اطفای حریق ساعاتی است که در این محل در حال انجام است و خوشبختانه از سرایت آتش به سایر مخازن توسط عوامل امدادی و نیروهای آتش‌نشانی جلوگیری شده است.

فرماندار ری تاکید کرد: عوامل امدادی و آتش‌نشانی در تلاشند عملیات اطفای حریق در محل اصلی آتش‌سوزی را به طور کامل انجام دهند.

هلال احمر: آتش‌سوزی در پالایشگاه تهران مصدوم نداشته است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت که حادثه آتش‌سوزی در پالایشگاه تهران، مصدوم نداشته است.

شاهین فتحی اظهار کرد: در پی وقوع آتش‌سوزی در پالایشگاه جنوب تهران، با توجه به مسکونی‌نبودن منطقه‌ حادثه، امدادگران هلال‌احمر شعب ری، تهران و ورامین به همراه تیم واکنش سریع استان تهران به حالت آماده‌باش درآمده و دو تیم ارزیاب هم اعزام شده‌اند.  ستاد فرعی فرماندهی و هماهنگی عملیات اضطراری در شهرری با حضور مدیرعامل، معاون امداد هلال احمر استان تهران و رئیس هلال‌احمر شهر ری تشکیل شده تا با فرض ادامه‌داشتن آتش‌سوزی و عدم اطفای آن تا فردا، اقدامات لازم برای ادامه عملیات نیروهای هلال‌احمر بررسی شود و در دستور کار قرار گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران افزود: با توجه به مسکونی‌نبودن محل حادثه و نداشتن مصدوم، تاکنون فرمانداری شهرستان ری و اداره کل بحران استانداری درخواست کمکی از هلال‌احمر نداشته‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین