کد خبر: ۷۱۲۸۲۷
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵

کلاهبرداری با ترفند فروش لباس در تلگرام

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از دستگیری فردی که از طریق درج آگهی فروش لباس در شبکه اجتماعی تلگرام از یکی از کاربران مبلغ ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.
کلاهبرداری با ترفند فروش لباس در تلگرام
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ غلامرضا براتی اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از وی در شبکه اجتماعی تلگرام، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.

وی ابراز داشت: در تحقیقات صورت گرفته از مال باخته مشخص شد وی در شبکه اجتماعی تلگرام با یک آگهی در زمینه فروش لباس مواجه شده و او هم با فروشنده تماس می‌گیرند و فروشنده از او می‌خواهد تا برای ارسال لباس مورد نظر مبلغ ۱۱ میلیون و۳۰۰ هزار ریال را به حسابش واریز کند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر گفت: فرد شاکی نیز فریب خورده و مبلغ درخواستی را بدون دریافت هیچ گونه مدرک و نشانی به حساب آن فرد واریز می‌کند و هرچقدر منتظر می‌ماند خبری از ارسال لباس نمی‌شود و وقتی هم که با فروشنده تماس می‌گیرد وی دیگر پاسخگوی تماس‌هایش نبوده است.

سرهنگ براتی با بیان اینکه مأموران پلیس فتا با بررسی‌های تخصصی در فضای مجازی متهم را در یکی از استان‌های شمالی شناسایی کرده و اقدامات لازم برای دستگیری وی را انجام دادند اظهار داشت: پلیس بارها به شهروندان در خصوص سایت‌های تبلیغی مبنی بر عدم واریز وجه تا قبل از تحویل کالا یا خدمات هشدار داده و توصیه کرده است که شهروندان قبل از خرید اینترنتی و واریز وجه به حساب فروشنده باید اطلاعات کافی از سایت مورد نظر، شخص فروشنده و جنس خریداری شده به دست آورند و تا زمانی که آن جنس را مشاهده و از صحت و سالم بودن آن اطمینان حاصل نکرده‌اند از پرداخت وجه خودداری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین