کد خبر: ۷۱۲۸۸۴
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰
کشتی آزاد جام زیلکوفسکی لهستان؛

محمدیان: در پیکارهایی که انتخابی المپیک بود قهرمان شدم

آزادکار وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی ایران گفت: در پیکارهای جام زیلکوفسکی لهستان که انتخابی تیم ملی برای حضور در المپیک بود، توانستم قهرمان شوم.
محمدیان: در پیکارهایی که انتخابی المپیک بود قهرمان شدم
آفتاب‌‌نیوز :

«محمدحسین محمدیان» روز سه‌شنبه بعد از کسب عنوان قهرمانی در وزن ۹۷ کیلوگرم پیکارهای کشتی آزاد جام زیلکوفسکی لهستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خدا را شکر در مسابقات رنکینگ لهستان تونستم مقام اول را کسب کنم و بعد از سه تا کشتی به فینال رسیدم و در مبارزه فینال با نماینده کشورمان روبرو شدم و توانستم کشتی را ببرم.

دارنده مدال برنز جهان ادامه داد: در دور نخست با «کالین مور» از آمریکا مبارزه کردم و با امتیاز عالی به برتری رسیدم و در مبارزه دوم نیز «سریک باخیتخانوف» از قزاقستان را شکست دادم و در مرحله نیمه‌نهایی نیز با «علیرضا کریمی» هموطنم کشتی گرفتم که در این مبارزه نیز پیروز شدم و به فینال رسیدم و در مجموع توانستم عنوان قهرمانی وزن ۹۷ کیلوگرم در لهستان را به دست آورم.

وی بیان داشت: همانطور که می‌دانید در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد کشورمان در این پیکارها سه نماینده داشت؛ من، علی شعبانی و علیرضا کریمی که به هر حال انتخابی بازی‌های المپیک توکیو محسوب می‌شد و توانستم قهرمان شوم.

مسابقات پنج وزن نخست رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام زیلکوفسکی لهستان، امروز (سه‌شنبه) در شهر ورشو برگزار شد که سه نماینده کشورمان در وزن ۹۷ کیلوگرم این مسابقات به میدان رفتند که محمدحسین محمدیان به مدال طلا، علی شعبانی به مدال نقره و علیرضا کریمی به مدال برنز دست یافتند.

محمدحسین محمدیان در دیدار نخست خود در وزن ۹۷ کیلوگرم مقابل کالین مور از آمریکا با نتیجه ۱۱ بر صفر به پیروزی رسید. وی در دور بعد نیز با نتیجه ۱۰ بر صفر سریک باخیتخانوف از قزاقستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

در همین گروه علیرضا کریمی نیز پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف مقابل آبراهام کونیدو روانو کشتی‌گیر کوبایی‌الاصل و دارنده مدال برنز جهان از ایتالیا که در دور قبل شریف شریف‌اف قهرمان جهان و المپیک از جمهوری آذربایجان را مغلوب کرده بود، با نتیجه ۱۱ بر یک به پیروزی رسید تا حریف محمدیان در مرحله نیمه نهایی شود.

در دیدار نیمه نهایی محمدحسین محمدیان با نتیجه ۲ بر ۲ مقابل علیرضا کریمی به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. کریمی نیز راهی دیدار رده‌بندی شد.

در آن سوی جدول نیز علی شعبانی دیگر نماینده کشورمان پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل ماگومدحاجی نوراف دارنده مدال برنز جهان از مقدونیه را با نتیجه ۹ بر ۲ شکست داد و به مرحله نیمه نهایی رفت. وی در این علیشیر یرگالی دارنده مدال نقره آسیا از قزاقستان را با نتیجه ۷ بر ۲ مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد.

دیدار فینال بین محمدیان و شعبانی برگزار شد که محمدیان در پایان با نتیجه ۱ بر ۱ به پیروزی دست یافت و بعنوان نخست دست یافت. علیرضا کریمی در دیدار رده‌بندی با نتیجه ۲ بر ۲ کالین مور از آمریکا را مغلوب کرد و به مدال برنز رسید و انتقام شکست در ایتالیا را از این حریف آمریکایی گرفت.

۳ نماینده کشورمان با هدف برگزاری مسابقه انتخابی در این وزن در لهستان حضور یافتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین