کد خبر: ۷۱۳۹۳۸
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸

افزایش سرعت باد در استان تهران/ پیش‌بینی آلودگی هوای پایتخت

از ظهر امروز تا تا شنبه (۲۶ تا ۲۹ خرداد) گاهی افزایش موقت سرعت وزش باد در برخی مناطق ‌استان تهران پیش‌بینی می‌شود علاوه بر آن با افزایش دما و حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن احتمال افزایش غلظت این آلاینده و برقراری وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی نقاط پایتخت طی امروز وجود خواهد داشت.
افزایش سرعت باد در استان تهران/ پیش‌بینی آلودگی هوای پایتخت
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی چهار روز آینده وضعیت جوی استان تهران، آسمانی صاف تا کمی ابری در بعضی ساعات وزش باد، در ارتفاعات استان در ساعات بعداز ظهر گاهی با افزایش موقت ابر پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، در ساعات بعداز ظهر افزایش نسبی بعضی آلاینده‌ها از جمله «ازن» و «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» در نواحی ‌پرتردد شهری مورد انتظار است همچنین از ظهر امروز تا تا شنبه (۲۶ تا ۲۹ خرداد) گاهی افزایش موقت سرعت وزش باد در برخی مناطق ‌پیش‌بینی می‌شود.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز حاکی از آن است که صبح امروز (۲۶ خرداد ماه) کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از افزایش ترافیک صبحگاهی، عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها است.

به‌تدریج طی روز بر تندی باد افزوده خواهد شد و شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم می‌کند، با این حال با افزایش دما و حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن احتمال افزایش غلظت این آلاینده و برقراری وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق وجود خواهد داشت. تداوم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

وضعیت مساعد جوی تا صبح فردا (۲۷ خرداد ماه) ادامه خواهد داشت و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود. طی روز به‌تدریج از تندی باد کاسته می‌شود که پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد همچنین به‌ دلیل حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن در ساعات بعدازظهر احتمال افزایش غلظت آلاینده ازن و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق وجود دارد.

با استمرار این شرایط جوی تا شامگاه فردا (۲۷ خرداد ماه) و افزایش ترافیک شامگاهی، پیش‌بینی می‌شود که کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۱۲۰ بود و هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۸ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین