کد خبر: ۷۱۴۲۹۷
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۳

میزان مشارکت کرمانی‌ها در انتخابات به ۵۰ درصد رسید

استاندار کرمان با اشاره به اینکه مشارکت مردمی از ۵۰ درصد درحال گذر است، گفت: محدودیت تردد امشب وجود ندارد.
میزان مشارکت کرمانی‌ها در انتخابات به ۵۰ درصد رسید
آفتاب‌‌نیوز :

مهر علی زینی وند جمعه شب در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه مشارکت مردمی از سطح ۵۰ درصد در حال گذر است، افزود: محدودیت کرونایی امشب وجود ندارد لذا مردم می‌توانند با خیال آسوده به محل اخذ رأی مراجعه کنند از طرف دیگر به تناسب ضرورت امکان تمدید رأی گیری تا ساعت ۲ بامداد وجود دارد.

وی بابیان این مطلب که هیچ گزارش قابل توجهی در استان مطرح نشده است و با آرامش بحث انتخابات در حال انجام است، بیان کرد: هیچ شکی در این نیست که مردم درگیر مشکلات هستند و قطعاً برخی از مشکلات تحمیلی است همچنین مقام معظم رهبری فرمودند، مشکلات وجود دارد اما راه حل آن حضور در صندوق اخذ رأی است.

استاندار کرمان با بیان این مطلب که مردم پشتوانه نظام هستند، بیان داشت: مشارکت در حال حاضر از سطح پایین آن عبور کرده است اما هرچه مشارکت بالاتر باشد، عملکرد نظام بهتر خواهد شد.

زینی وند با اشاره به اینکه شیوه نامه‌های بهداشتی در شعب به خوبی رعایت می‌شود، عنوان کرد: به صورت میانگین به هر شهری بین ۲۰ تا ۳۰ درصد اضافه تعرفه داده‌ایم، همچنین تعرفه به اندازه کافی در استان وجود دارد و هیچ‌گونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد

مشارکت ۳۳ درصدی کرمانی‌ها تا ساعت ۱۸

پیشتر نیز رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان کرمان گفته بود: ۳۳ درصد افراد واجد رأی در استان کرمان یعنی تعداد ۷۲۰ هزار نفر تا ساعت ۱۸ امروز در انتخابات شرکت کرده اند.

عباس تقی زاده بعدازظهر جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت برگزاری انتخابات در استان کرمان گفت: ۳۳ درصد افراد واجد رأی در استان یعنی به تعداد ۷۲۰ هزار نفر تا ساعت ۱۸ امروز در انتخابات شرکت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان‌های جیرفت، سیرجان، کرمان و رفسنجان تاکنون بیشترین تعداد تعرفه مصرف شده در استان را دارند، اظهار کرد: برخلاف برخی گفته‌ها که کمبود تعرفه در استان داشته ایم، هیچگونه کمبود تعرفه‌ای در استان نداشته ایم.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان کرمان با بیان این مطلب که تعداد تعرفه‌های موجود در استان‌ها بیش از تعداد افراد واجد رأی است، عنوان کرد: همچنین از بین ۲۳ شهرستان استان، چند شهرستان به عنوان معین انتخاب شده اند که در بحث تعرفه شهرستان‌های همجوار خود را در پوشش دهند.

وی با اشاره به اینکه میران تعرفه استفاده شده در هر شعبه توسط سامانه انتخابات فرمانداری‌ها، استانداری و وزارت کشور رصد می‌شود، اضافه کرد: چنانچه تعرفه‌ها در شهبه ای رو به اتمام باشد، حتی از طریق وزارت کشور جهت تأمین تعرفه پیگیری می‌شود.

تقی زاده اظهار کرد: چنانچه تعرفه‌ای وارد شعبه‌های اخذ رأی شوند، در سامانه ثبت می‌شوند لذا هیچگونه کمبود تعرفه‌ای در استان نداریم.

وی با اشاره به اینکه در ساعات بعدازظهر هوا خنک‌تر می‌شود، میران حضور مردم افزایش پیدا می‌کند، ادامه داد: در مناطق صعب العبور ۹۸ شعبه اخذ رأی مستقر شده است که توسط خوروهای کمک دار، رأی گیری انجام می‌شود.

وی ابراز داشت: ۹۸ شعبه اخذ رأی در استان کرمان در نقاط صعب‌العبور قرار دارند که با تأمین خودروهای کمک‌دار، رأی‌گیری در حال انجام است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین