کد خبر: ۷۱۴۶۴۷
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۲

مانچینی: بهتر از این نمی‌توانستیم بازی کنیم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایتالیا پس از کسب سومین پیروزی متوالی در رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ و صعود به عنوان تیم اول گروه A، عملکرد مردانش را ستود.
مانچینی: بهتر از این نمی‌توانستیم بازی کنیم
آفتاب‌‌نیوز :

 تیم ملی ایتالیا سومین برد متوالی خود در رقابت‌های یورو 2020 را با غلبه بر ولز کسب و به این ترتیب با رکورد صد درصدی از مرحله گروهی به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد.

روبرتو مانچینی سرمربی آتزوری که تیمش با تک گل دقیقه 39 متئو پسینا پیروز شد، در پایان مسابقه به شبکه رای ایتالیا گفت: از این بهتر نمی‌توانستیم کار کنیم جز اینکه گل‌های بیشتری بزنیم. بازی آسان نیست. گرمای بیش از اندازه هوا آزار دهنده است و ماهیت فیزیکی بازی هم بر سختی کار می‌افزود. به همین دلیل می‌گویم که عملکرد بازیکنان‌مان عالی بود. اینکه تیم (با وجود 8 تغییر در ترکیب اصلی) هویتش را حفظ کرد برای من خیلی مهم بود چون تغییر بازیکنان یک تیم نباید شیوه بازی آن را تغییر دهد. همه بازیکنان ما می‌دانند که چه کاری باید انجام دهند و اینکه محصول نهایی نباید فرق کند.

وی افزود: بازیکنان ما امروز ثابت کردند که هر یک از آنها می‌توانند گزینه بازی در ترکیب اصلی باشند. با اینکه کسب پیروزی در این بازی برای ما (به منظور حفظ صدر جدول) لازم نبود و اغلب اوقات این وضعیت روی ذهنیت بازیکنان تأثیر می‌گذارد، تیم ما هر چقدر که می‌شد برای کسب پیروزی جنگید و این خیلی چیزها را درباره این تیم ثابت می‌کند.

ایتالیا سی‌امین بازی بدون شکست متوالی‌اش را به ثبت رساند و از این حیث با رکورد ایتالیا ویتوریو پوتزو در اواخر دهه 30 میلادی برابر شد.

مانچو با اشاره به این موضوع ادامه داد: پوتزو علاوه بر آن رکورد، جام‌های زیادی هم کسب کرد پس ما هنوز از آن تیم عقب هستیم. هر تیمی که به مرحله یک هشتم نهایی یورو راه پیدا کند، قطعاً پتانسیل قهرمانی دارد. تمام بازی‌های مرحله بعدی سخت هستند، پس نباید فکر کنیم که می‌توانیم همه بازی‌های‌مان را به راحتی می‌توانیم ببریم. از مردم شهر رم به خاطر تمام کارهایی که در این مدت برای ما انجام دادند (هر سه بازی ایتالیا در مرحله گروهی یورو در ورزشگاه المپیکوی شهر رم برگزار شد) و امیدوارم توانسته باشیم کاری انجام دهیم که همه از تماشای بازی‌های تیم ملی لذت ببرند.

ایتالیا در مرحله حذفی با تیم دوم گروه C روبه‌رو خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین