کد خبر: ۷۱۶۰۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱

شیر طلای ونیز به دختر تونی کورتیس اهدا می‌شود

هفتاد و هشتمین جشنواره ونیز با اهدای شیر طلای خود به جیمی لی کورتیس از یک عمر دستاورد هنری وی تجلیل می‌کند.
شیر طلای ونیز به دختر تونی کورتیس اهدا می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۱ شیرطلای یک عمر دستاورد هنری خود را به بازیگر آمریکایی جیمی لی کورتیس اهدا می‌کند.

به گزارش ددلاین، این مراسم ۸ سپتامبر در سالا گرانده برگزار می‌شود و پس از آن فیلم «هالووین می‌کشد» ساخته دیوید گوردون گرین اولین اکران خود را در بخش خارج از مسابقه این جشنواره تجربه می‌کند.

«هالووین می‌کشد» دنباله‌ای بر «هالووین» ۲۰۱۸ است که در آن کورتیس نقش شخصیت خود لوری استورد را بار دیگر تکرار کرده و فیلم با فروش ۲۵۰ میلیون دلار در سراسر جهان به پرفروش‌ترین فیلم این چندگانه در تاریخ چهار دهه‌ای آن بدل شد.

«هالووین می‌کشد» قرار است از ۱۴ اکتبر اکران جهانی خود را آغاز کند. تریلر این فیلم هفته پیش منتشر شد.

کورتیس با انتشار بیانیه‌ای درباره دریافت این جایزه گفت: فروتنانه از دریافت این افتخار در جشنواره فیلم ونیز تشکر می‌کنم. به نظر ناممکن می‌رسد که آن‌قدر در این صنعت فعالیت کرده باشم که شایسته دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری باشم. اینکه این اتفاق با «هالووین می‌کشد» رخ می‌دهد برای من معنای خاصی می‌یابد.

وی در ادامه از فیلم «هالووین» و همراه شدنش با شخصیت «لوری استرود» به عنوان شروع دوران بازیگری خود و حفظ و ادامه آن یاد کرد و استقبال تماشاگران سراسر جهان از آن را موهبتی برای خود خواند.

آلبرتو باربرا مدیر جشنواره ونیز نیز از جیمی لی کورتیس به عنوان بازیگری یاد کرد که به گروه نادری از بازیگران هالیوود تعلق دارد که به بهترین شکل بازتاب‌دهنده خصوصیاتی هستند که روح صنعت فیلمسازی در جهان و میراث آن را ارایه می کند.

وی افزود: وی دختر ۲ ستاره فراموش‌نشدنی است: تونی کورتیس و جنت لی. جیمی لی کورتیس تجسم ذاتی ستاره‌ای است که می‌داند چگونه با مهارت و احساس مسؤلیت به ایفای نقش بپردازد.

جیمی لی کورتیس بازیگر فیلم‌های متعددی بوده که «چاقوها بیرون» و فیلم‌های کمدی کلاسیک «یک ماهی به نام واندا»، «اماکن تجاری» و «جمعه عجیب» از جمله آنها هستند. وی برای بازی در «دروغ‌های حقیقی» جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن فیلم موزیکال یا کمدی را دریافت کرده است.

جشنواره ونیز ۲۰۲۱ از ۱ تا ۱۱ سپتامبر (۱۰ تا ۲۰ شهریور) برگزار می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
0
0
دختر کو ندارد نشان از پدر...
پدر مرحومش که از بازیگران بسیار با استعداد کمدیهای دوران طلائی هالیوود بود. ایشون هم پا جای پای پدر گذاشته
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین