کد خبر: ۷۳۲۰۶۶
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
تبلیغات

نکاتی که پیش از خرید بیمه باید به آن توجه کرد

نخستین قدم در انتخاب یک شرکت خوب و معتبر بیمه، دانستن ملاک‌های برتری آنها، و سپس مقایسه شرکت‌های بیمه با یکدیگر است.
نکاتی که پیش از خرید بیمه باید به آن توجه کرد
آفتاب‌‌نیوز :

برای انتخاب یک شرکت بیمه و خرید بیمه چه ملاک‌هایی را باید مورد توجه قرار داد و اطلاعات مورد نظر درباره شرکت بیمه را از کدام منبع می‌توان تامین کرد؟ این متن راهکاری به همه متقاضیان بیمه ارائه می‌دهد تا بتوانند شرکت بیمه مناسب را انتخاب کنند.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید خودرو، ساختمان یا خود و خانواده‌تان را بیمه کنید، اما ندانید از بین شرکت‌های بیمه باید کدام‌یک را انتخاب کنید. نخستین قدم در انتخاب یک شرکت خوب و معتبر بیمه، دانستن ملاک‌های برتری آنها، و سپس مقایسه شرکت‌های بیمه با یکدیگر است.

سایت بیمه‌بازار علاوه بر جمع‌آوری اطلاعات شرکت‌های بیمه مختلف، امکان مقایسه آن‌ها با یکدیگر را نیز برای شما فراهم ساخته است.

دیدن و مقایسه اطلاعات شرکت‌های بیمه، و همچنین قیمت بیمه به شما کمک می‌کند تا با ارزیابی آن‌ها بهترین شرکت بیمه را برای خدمت مورد نظر خود انتخاب کرده و بیمه خود را به او بسپارید.

انواع بیمه

بیشترین بیمه‌ای که مردم و شرکت‌های بیمه با آن سروکار دارند، بیمه درمان، و کامل‌کننده آن، بیمه تکمیلی است.

رتبه‌بعدی بیمه در اختیار انواع خودرو است، و بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث زیرمجموعه آن را تشکیل می‌دهند. بیمه عمر، سفر، حوادث، باربری، آتش‌سوزی، کشتی، هواپیما و بیمه‌های بسیار دیگری هم هستند که مورد نیاز یا ضامن سرمایه افراد و شرکت‌ها هستند.

فاکتور‌های مهم در انتخاب شرکت‌های بیمه

برای مقایسه شرکت‌های بیمه با یکدیگر و انتخاب بهترین آنها، لازم است فاکتور‌های مهم در برتری یک شرکت بیمه را بشناسیم. اما چه ملاک‌هایی برای انتخاب شرکت‌های بیمه باید در نظر گرفته شوند؟

۱- سقف تعهدات بیمه.

۲- توانایی مالی بیمه.

۳- پرداخت منصفانه هزینه درمان یا خسارت.

۴ - شیوه پرداخت خسارت.

۵- پرداخت به‌موقع و عادلانه یا به‌عبارتی، پرداخت آسان خسارت، بدون کاغذبازی بیهوده اداری.

۶- تعداد شکایتی که از هر شرکت بیمه شده، و تعداد شکایت‌های وارد یا ناوارد آن با توجه به تعداد بیمه‌نامه.

۷- متوسط مدت زمان رسیدگی به شکایت‌ها.

۸- کیفیت ارتباط با مشتری.

۹- دادن اطلاعات درست به مشتری.

۱۰- گستردگی و تعداد شعبه‌ها و نمایندگی‌های شرکت بیمه مورد نظر در سراسر کشور.

۱۱- تبلیغات صحیح.

۱۲- آماری از رضایت یا نارضایتی مردم.

جمع‌آوری اطلاعات درباره شرکت‌های بیمه

اکنون می‌دانیم ملاک‌های لازم برای مقایسه شرکت‌های بیمه چه مواردی هستند، اما همه این اطلاعات را از کجا می‌توان به دست آورد؟

بیمه‌بازار به همین منظور ساخته و پرداخته شده تا گزیده‌ای از عملکرد همه شرکت‌های بیمه را یکجا و در کنار هم، در اختیار شما قرار دهد.

پس برای یک مشتری خرید بیمه که می‌خواهد با مقایسه شرکت‌های بیمه بهترین آن‌ها را انتخاب کند، همه چیز مهیا شده است.

آنچه بیمه‌بازار درباره شرکت‌های بیمه به شما ارائه می‌دهد

بیمه‌بازار در موارد زیر به ارزیابی عملکرد شرکت‌های بیمه پرداخته است:

* تعداد شعبه‌های شرکت بیمه در داخل و خارج از کشور

تعداد شعبه و نمایندگی‌های بیمه در داخل و خارج از کشور ملاک خوبی برای گستردگی خدمات شرکت بیمه و ارزیابی آن است. بیمه‌بازار تعداد دقیق شعبه و نمایندگی شرکت‌های بیمه را در اختیار شما قرار داده است.

* متوسط زمان پاسخ‌گویی به شکایت‌های مشتریان

زمان پاسخ‌گویی به شکایت مشتری یکی از مهم‌ترین موارد در بررسی رضایتمندی از شرکت‌های بیمه است. هر چه این زمان کمتر و کوتاه‌تر باشد، بیمه‌شده زودتر به حق خود می‌رسد.

متوسط زمان پاسخگویی به مشتری نیز در بیمه‌بازار قید شده است.

* مالکیت تجاری بیمه

خصوصی یا دولتی بودن شرکت‌های بیمه و سرمایه‌گذار اصلی آن‌ها هم عامل مهمی در ارزیابی و انتخاب شرکت‌ها است، و در بیمه‌بازار نیز مشخص شده است.

* مقدار سهم بیمه مورد نظر از بازار کنونی ایران

درصد سهم شرکت بیمه از بازار ایران نیز می‌تواند در تصمیم‌گیری برای انتخاب شرکت‌های بیمه موثر باشد. بیمه‌بازار با ارائه این اطلاعات، مقایسه شرکت‌های بیمه را برای شما آسان کرده است.

* سطح توانگری بیمه مورد نظر و قدرت پرداخت خسارت و قبول ریسک شرکت بیمه مورد نظر

رتبه‌بندی سطح توانگری شرکت‌های بیمه را هم می‌توانید در بیمه‌بازار ببینید.

* زمینه‌های فعالیت بیمه مورد نظر

به دنبال چه بیمه‌ای هستید؟ بیمه آتش‌سوزی، حوادث، عمر یا بیمه‌های دیگر؟ بیمه‌بازار به شما می‌گوید کدام شرکت بیمه این خدمات را ارائه می‌دهد.

* رتبه رضایت مشتریان از عملکرد بیمه مورد نظر

رضایت مشتریان بیمه فاکتور بسیار مهمی در مقایسه شرکت‌های بیمه و انتخاب بهترین آن‌ها است. این مورد را هم در سایت بیمه بازار جست‌وجو کنید.

* قیمت بیمه

قیمت بیمه هم می‌تواند در شرکت‌های مختلف بیمه با هم متفاوت باشد. بیمه‌بازار قیمت‌ها را هم به شما ارائه می‌کند.

* دیدگاه کاربران

با دیدن دیدگاه کاربران به میزان رضایت یا نارضایتی آن‌ها از شرکت‌های بیمه پی می‌برید.

* خرید بیمه

اکنون که اطلاعات مورد نیاز را به دست آوردید، زمان تصمیم‌گیری است. حالا می‌توانید با مقایسه شرکت‌های بیمه بهترین انتخاب را داشته باشید و با شرکت مورد نظر قرارداد ببندید.

* خرید آنلاین بیمه

بیمه‌بازار، با معرفی معتبرترین شرکت‌های بیمه، امکان خرید آنلاین بیمه را هم برای شما فراهم کرده است. پس حالا می‌توانید بیمه مورد نیاز خود را خریداری کنید.

پایان سخن

فرقی نمی‌کند دنبال بیمه خودرو باشید یا بیمه عمر یا هر نوع بیمۀ دیگری؛ برای انتخاب شرکت بیمه مناسبی که بتواند وسیله نقلیه یا آینده زندگی شما را تضمین کند، لازم نیست راه دوری بروید. ما اطلاعات لازم درباره شرکت‌های بیمه را یکجا و در کنار هم، در بیمه بازار گردآورده‌ایم تا شما فقط با مروری بر آن‌ها بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

با مراجعه به سایت بیمه‌بازار پس از مقایسه انواع بیمه‌ها، بهترین را انتخاب کرده و با تخفیف‌های ویژه آنلاین بیمه خود را خریداری کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین