کد خبر: ۷۳۲۴۱۴
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
دادستان بندرانزلی خبر داد

ممنوعیت ورود خودرو‌های شخصی به سواحل بندرانزلی

دادستان عمومی و انقلاب بندرانزلی از ممنوعیت ورود خودروهای شخصی به سواحل این شهرستان خبر داد و گفت: حضور خودروهای شخصی در ساحل موجب تخریب اراضی ملی ساحلی و آلودگی‌های زیست‌محیطی می‌شود.
ممنوعیت ورود خودرو‌های شخصی به سواحل بندرانزلی
آفتاب‌‌نیوز :

اکبر سبحانی ضمن اعلام این خبر که ورود تمامی وسایل نقلیه موتوری خصوصی به سواحل بندرانزلی ممنوع اعلام شده، اظهار کرد: این اقدام در گام اول با هدف حفظ سلامت گردشگران و افرادی است که برای استفاده از زیبایی دریا و ساحل در این اماکن حضور دارند و برخی از خودروهای شخصی به دلیل بی‌توجهی به سرعت مطمئنه و قوانین، باعث بروز تصادف و خسارات جانی و مالی برای سایرین می‌شوند؛ چنانچه در چند روز گذشته شاهد تصادف خودرو با یک کودک در ساحل انزلی بودیم.

وی با تاکید بر اینکه حضور خودروهای شخصی در ساحل موجب تخریب اراضی ملی ساحلی و آلودگی‌های زیست‌محیطی می‌شود، گفت: با ممنوعیت ورود خودروهای شخصی به سواحل می‌توان از دست‌اندازی سودجویان به منابع طبیعی نیز جلوگیری کرد.

دادستان عمومی و انقلاب بندرانزلی ادامه داد: دستور لازم به فرماندهی و مراجع انتظامی مبنی بر اینکه از ورود وسایل نقلیه موتوری زمینی خصوصی به نحو مقتضی و به منظور حراست و حفاظت از تضییع حقوق عامه از جمله حوادث رانندگی منجر به صدمات بدنی غیرعمدی و همچنین تخریب اراضی ملی ساحلی و آلودگی زیست محیطی صورت گیرد، به عمل آمده است.

سبحانی، با بیان اینکه طبق تمهیدات صورت گرفته فقط ماشین‌های امدادی و خودروهای خدمات‌رسان اجازه حضور در سواحل این شهرستان را دارند، تصریح کرد: پلاژدارانی که در مسیر ساحل هستند نیز باید اطلاعات لازم را در اختیار مسافران خود جهت رعایت این مصوبه قرار دهند و شهروندان نیز در صورت مشاهده تخلف می‌توانند مراتب را جهت پیگیری با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند.

شهرستان بندرانزلی در حدود ۴۷ کیلومتر از سواحل خزر را به خود اختصاص داده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین