کد خبر: ۷۳۳۰۱۱
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۴

انتقاد ترامپ از کالین پاول

رئیس جمهوری پیشین آمریکا، وزیر اسبق خارجه این کشور و نحوه پوشش مرگ وی در رسانه های خبری را مورد انتقاد قرار داد.
انتقاد ترامپ از کالین پاول
آفتاب‌‌نیوز :

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری سابق آمریکا شامگاه امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه ای، از پوشش رسانه‌ای درگذشت «کالین پاول»، وزیر اسبق امور خارجه و رئیس اسبق ستاد مشترک نیروهای مسلح این کشور و همچنین برخی مواضع وی در پرونده های مختلف انتقاد کرد.

به گزارش بخش عربی خبرگزاری «آناتولی» ترکیه (AA)، ترامپ در بیانیه خود در این باره آورده است: این که می بینیم رسانه های خبری جعلی با کالین پاول که اشتباه های بزرگی در رابطه با عراق و (ادعاهای) مشهور سلاح های کشتار جمعی مرتکب شد، پس از مرگ بسیار زیبا رفتار می کنند، شگفت انگیز است؛ امیدوارم روزی این اتفاق برای من بیفتد.

در ادامه بیانیه رئیس جمهوری سابق آمریکا در رابطه با وزیر اسبق خارجه این کشور همچنین آمده است: او تنها به نام یک جمهوری خواه بود و حتی اگر بوده باشد نیز همواره نخستین کسی بود که به جمهوری خواهان دیگر حمله می کرد؛ او اشتباه های زیادی مرتکب شد با این حال در هر صورت امیدواریم روحش در آرامش باشد.

این در حالی است که پاول در سال ۲۰۱۶ و پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تاکید کرده بود که وی یک ننگ ملی و از افراد رانده شده در سطح بین المللی خواهد شد و چند روز پس از حمله به ساختمان کنگره در اوایل ژانویه سال جاری میلادی نیز اعلام کرد که دیگر خود را یک جمهوری خواه نمی داند.

یادآور می شود که خانواده وزیر اسبق خارجه آمریکا بعد از ظهر دیروز (دوشنبه) در بیانیه ای، از درگذشت وی در سن ۸۴ سالگی بر اثر عوارض ناشی از ابتلا به نسل جدید ویروس کرونا (کووید-۱۹) با وجود دریافت دو دوز واکسن علیه این ویروس کشنده خبر داده بود.

شایان ذکر است که پاول در اواخر دوران ریاست جمهوری «رونالد ریگان»، نخستین فرد سیاه پوست لقب گرفت که به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید فعالیت می کند، در دوران ریاست جمهوری «جورج بوش پدر»، ریاست ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا را بر عهده گرفت تا به جوان ترین و نخستین آفریقایی تبار متصدی این منصب تبدیل شود و در دوره ریاست جمهوری «جورج بوش پسر» نیز عنوان نخستین سیاه پوست متصدی وزارت خارجه این کشور را از آن خود کرد.

وی که در سال های پایانی قرن بیستم و سال های آغازین قرن بیست و یکم میلادی نقش بزرگی در شکل گیری سیاست خارجی دولت های جمهوری خواه آمریکا ایفا کرد و برای مدتی در اواسط دهه ۹۰ قرن گذشته نیز مدعی اصلی تبدیل شدن به نخستین رئیس جمهوری سیاه پوست تاریخ این کشور به شمار می آمد، در اوایل فوریه سال ۲۰۰۳ به عنوان وزیر خارجه دولت بوش پسر در شورای امنیت سازمان ملل متحد سخنرانی کرد و در دفاع از حمله نظامی به عراق، به دروغ مدعی شد که اطلاعاتی دال بر وجود سلاح های کشتار جمعی در این کشور در اختیار دارد.

این سیاستمدار آمریکایی بعدها از سخنرانی مذکور در شورای امنیت سازمان ملل که حمله نظامی کشورش و هم پیمانانان آن به عراق در ماه مارس سال ۲۰۰۳ میلادی و سرنگونی رژیم «صدام حسین»، دیکتاتور وقت این کشور را به دنبال داشت، به عنوان لکه‌ ننگی در دوران کاری خود نام برد جایی که در این باره اذعان کرد: این یک لکه ننگ است زیرا من کسی بودم که آن سخنرانی را به نام آمریکا در برابر جهانیان انجام دادم و این مسئله همواره بخشی از کارنامه کاری من خواهد ماند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین