کد خبر: ۷۳۴۰۷۸
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
"به هیچ عنوان بحث گران کردن بنزین مطرح نیست"

واکنش نمایندگان مجلس به اختلال در پمپ بنزین‌ها: مردم فعلا به جایگاه‌ها نروند

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: مساله اختلال در سامانه ‎کارت سوخت تهران باید سریعا حل شود.
واکنش نمایندگان مجلس به اختلال در پمپ بنزین‌ها: مردم فعلا به جایگاه‌ها نروند
آفتاب‌‌نیوز :

امروز در پی توقف فعالیت برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت کشور، روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در اطلاعیه‌ای مطرح کرده که به اطلاع هموطنان می رساند به دلیل بروز مشکل فنی در سامانه هوشمند سوخت موقتاً امکان سوخت‌گیری در برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت با اختلال مواجه شده و عرضه سوخت خارج از سیستم سامانه سوخت با نرخ دوم در حال انجام است، لذا تا رفع مشکل فنی از هموطنان عزیز تقاضا داریم صبوری کنند.

مالک شریعتی نیاسر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت:

« ‏مساله اختلال در سامانه ‎کارت سوخت تهران مشکوک است و باید سریعا حل شود. در جلسه مشترکی که با استاندار تهران و شهردار تهران حضور داشتم موضوع بررسی و از وزیر نفت و شرکت پالایش و پخش پیگیری شد.در حال حاضر آنچه فوریت دارد، تداوم خدمت رسانی به مردم ولو فروش نقدی سوخت به متقاضیان است.»

ماموریت رئیس مجلس به کمیسیون انرژی

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پیگیری ها در خصوص اتفاق رخ داده در سامانه هوشمند سوخت آغاز شده و رییس مجلس شورای اسلامی نیز ماموریت پیگیری این موضوع را به کمیسیون انرژی داده است.

فریدون حسنوند در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات پیش آمده در استفاده از کارت های سوخت، بیان کرد: عملیات هدفمندی بر روی جایگاه‌های سوخت انجام شده است که مسئولان مربوطه در حال رفع مشکل هستند. پس از بررسی‌های لازم از سوی مسئولان مربوطه اطلاع‌رسانی دقیق درباره اتفاق رخ داده انجام خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: برخی شایعات در فضای مجازی درباره اینکه مشکل ایجاد مربوط به گرانی احتمالی حامل‌های سوخت است، مطرح شده که این موضوع کذب محض است و تکذیب می‌شود. مشکل اکثر پمپ‌ بنزین‌ها رفع شده است و در ساعات آینده نیز مشکل به کلی برطرف می‌شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: بنده نیز به عنوان رئیس کمیسیون انرژی پیگیری‌هایی درباره اتفاق امروز داشتم و جلساتی نیز با مسئولان وزارت نفت و پالایش پخش داشتیم. رئیس مجلس نیز پیگیر اتفاق رخ داده است و به کمیسیون دستور پیگیری این موضوع را داده است.

مردم اگر نیازی ندارند فعلا به جایگاه ها نروند

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: کمیسیون انرژی در اسرع وقت ابعاد اختلال پیش آمده در سامانه هوشمند سوخت را بررسی خواهد کرد اما اکنون امکان سوخت گیری در جایگاه ها با نرخ ۳ هزار تومان وجود دارد.

مصطفی نخعی با اشاره به مشکل ایجاد شده در استفاده از کارت های سوخت بیان کرد: متاسفانه اختلالی در سامانه هوشمند سوخت به وجود آمده که مسئولان در شرکت ملی پخش و فرآورده های نفتی در حال پیگیری آن هستند اما با دستور وزیر نفت امکان سوخت گیری در جایگاه ها با نرخ ۳ هزار تومان و نفت و گاز با نرخ ۶۰۰ تومان فراهم است و تیم های پشتیبان سامانه هوشمند در استان ها نسبت به راه اندازی سامانه اقدام کرده اند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه، تصریح کرد: به هیچ عنوان بحث گران کردن حامل های انرژی شامل بنزین و نفت و گاز مطرح نیست. مسائلی که در این خصوص مطرح می شود فقط شایعه است لذا خواهشمندم مردم عزیز به این شایعه ها توجهی نکنند.

وی در ادامه تاکید کرد: کمیسیون انرژی در اولین فرصت برای رسیدگی به ابعاد موضوع و علل به وجود آمدن مشکل ورود خواهد کرد. جای هیچ نگرانی نیست و از مردم خواهشمندم اگر نیازی ندارند فعلا به جایگاه های سوخت مراجعه نکنند. به زودی مشکل حل خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین