کد خبر: ۷۳۴۰۹۳
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
خارج شدن خودکار سامانه هوشمند سوخت از مدار با دریافت تهدید

مدیر سامانه هوشمند سوخت: سهمیه‌ها محفوظ است

مدیر سامانه هوشمند سوخت گفت: حوالی ظهر امروز این سامانه در مواجه شدن با تهدید و بروز اشکال نرم افزاری به صورت خودکار از مدار خارج شد.
مدیر سامانه هوشمند سوخت: سهمیه‌ها محفوظ است
آفتاب‌‌نیوز :

مدیر سامانه هوشمند سوخت گفت: حوالی ظهر امروز اشکال نرم‌افزاری در جایگاه‌های سوخت سراسر کشور روی داد که موجب شد سامانه هوشمند بیشتر جایگاه‌های سوخت به تدریج از مدار سوخت‌رسانی خارج شود.

مسعود رضایی افزود: با راهکار‌ها و سابقه‌ای که در سامانه هوشمند سوخت داشتیم بلافاصله راهکار‌های جایگزین را به مناطق عملیاتی خود اعلام کردیم و هم اکنون درصد بالایی از جایگاه‌های سوخت در حال راه‌اندازی است که تا چند ساعت آینده ۷۰ درصد جایگاه‌ها با نرخ آزاد به شبکه سوخت رسانی بازخواهند گشت.

مدیر سامانه هوشمند سوخت گفت: در شرایط کنونی امکان استفاده از سهمیه‌های سوخت فراهم نیست، اما همکاران فنی ما در حال بررسی هستند که در باره نتایج این بررسی‌ها در ساعات آینده اطلاع رسانی خواهیم کرد.

رضایی افزود: با قاطعیت می‌گویم هیچ اتفاقی برای سهمیه کارت‌های سوخت نخواهد افتاد فقط یک وقفه چندساعته است که بعد از گذر از آن هموطنان می‌توانند از کارت‌های سوخت استفاده کنند و سهمیه آن‌ها هم محفوظ است.

وی گفت: با توجه به اهمیتی که سامانه هوشمند سوخت دارد لایه‌های مختلف امنیتی این سامانه برای جلوگیری از اختلال در سهمیه‌ها به محض دریافت تهدید به صورت خودکار عمل می‌کند و گزارش‌های اولیه هم نشان می‌دهد که سامانه هوشمند سوخت به صورت خودکار از مدار خارج شده تا برای کل سامانه اتفاق خاصی رخ ندهد.

مدیر سامانه هوشمند سوخت افزود: مشکل رخ داده در سامانه هوشمند سوخت از بیرون یا داخل شبکه بوده که سامانه تهدید را شناسایی و خود را از مدار خارج کرده است البته این اتفاق برای نخستین بار نیست بلکه در سالیان گذشته هم این اتفاق افتاده و ما آن را مدیریت کردیم در این باره هم راهکار فنی را پیدا و به روزرسانی خواهیم کرد تا مشکل به صورت اصولی حل شود.

رضایی با بیان این که هموطنان درباره جایگاه‌های سوخت نگرانی نداشته باشند گفت: اگر نیاز به سوخت ندارند در شرایط کنونی به جایگاه‌ها مراجعه نکنند، اما اگر به سوخت نیاز دارند جایگاه‌ها به مرور در حال وارد شدن به مدار سوخت رسانی است.

وی با اشاره به این که با انجام بررسی نهایی علت اصلی به وجود آمدن شرایط کنونی برای سامانه هوشمند سوخت را اطلاع رسانی خواهیم کرد افزود: هموطنان از طریق اطلاعیه‌هایی که در جراید و به ویژه صداوسیما منتشر می‌شود اخبار را دنبال کنند و به هیچ وجه به شایعات توجه نکنند.

مدیر سامانه هوشمند سوخت گفت: اتفاق به وجود آمده قابل کنترل است ضمن این که جایگاه‌های ما پر از سوخت است و هیچ مشکلی بابت تامین سوخت وجود ندارد.

رضایی افزود: به جرات می‌گویم حتی یک لیتر از سهمیه سوخت از بین نمی‌رود و یا تغییری در آن اتفاق نخواهد افتاد و هموطنان می‌توانند بعد از عادی شدن سامانه هوشمندسوخت در ساعات آینده، از سهمیه خود استفاده کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که هموطنان برای دریافت بنزین چگونه می‌توانند از باز بودن جایگاه سوخت مطمئن شوند گفت: در سامانه‌های ستاد ملی شرکت پخش و مناطق عملیاتی آخرین اخبار جایگاه‌ها را اطلاع رسانی می‌کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین