کد خبر: ۷۳۴۲۹۷
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶

احتمال افزایش ساعت طرح ترافیک تهران/ پیشنهاد لغو منع تردد شبانه به ستاد ملی کرونا

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: پژوهش‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که اجرا یا لغو طرح ترافیک تاثیری بر شیوع کرونا نداشته است. بنابراین احتمال تغییر ساعت فعلی طرح ترافیک و حتی بازگشت آن به ساعت قبلی وجود دارد.
احتمال افزایش ساعت طرح ترافیک تهران/ پیشنهاد لغو منع تردد شبانه به ستاد ملی کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا زالی فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در حاشیه حضور در مقر یگان ویژه و افتتاح فاز دوم واکسیناسیون سیار کرونا از سوی یگان‌های ویژه ناجا بیان کرد: خوشبختانه یگان‌های ویژه ظرفیت خوبی برای مشارکت در طرح واکسیناسیون سراسری کرونا داشته و نه تنها در این مورد بلکه از همان روزهای نخست شیوع کرونا، این یگان از اولین نیروهایی بود که به صورت خودجوش و داوطلبانه برای مقابله با این ویروس پیشگام شد.

آخرین وضعیت اجرای منع تردد شبانه
وی با اشاره به آخرین وضعیت اجرای منع تردد شبانه و اینکه علیرغم مخالفت دستگاه‌های مختلف از جمله پلیس و شهرداری با تداوم اجرای این طرح، چرا این طرح هنوز لغو نشده است، گفت: در خصوص منع تردد شبانه ما کارگروهی را در ستاد مقابله با کرونا در استان تهران ایجاد کردیم که میزان اثربخشی این طرح را مورد بررسی قرار دهند. آنچه ما براساس اقدامات کارشناسی به آن دست یافتیم حاکی از آن است که در تهران اعمال محدودیت منع تردد شبانه اثربخشی چندانی در کنترل بیماری کرونا نداشته است، لذا پیشنهاد ما لغو طرح منع تردد شبانه بود.

زالی ادامه داد: ما این موضوع را در ستاد ملی مقابله با کرونا در استان تهران، استانداری و... مطرح کردیم و پیشنهاد آن نیز به ستاد ملی مقابله با کرونا داده شده است.

چرا طرح منع تردد شبانه تاکنون لغو نشده است؟
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران توضیح داد: حتما می‌دانید که ستاد ملی مقابله با کرونا طرح منع تردد شبانه را مصوب کرده است؛ بنابراین ادامه اجرا یا لغو آن نیز بر عهده ستاد ملی مقابله با کرونا است. از این رو اگر بنا به لغو این طرح باشد، ستاد ملی مقابله با کرونا باید درباره آن تصمیم نهایی را بگیرد.

احتمال تغییر ساعت فعلی طرح ترافیک
زالی درباره اظهارنظر پلیس پیرامون ترافیک پایتخت و ارتباط نحوه فعلی اجرای طرح ترافیک بر آن نیز اظهار کرد: درباره طرح ترافیک و نحوه اجرای آن امروز جلسه‌ای با حضور مسئولان شهرداری تهران و دستگاه‌های مختلف برگزار و در این خصوص اظهارنظر می‌شود.

وی ادامه داد: در زمینه تأثیر طرح ترافیک بر شیوع کرونا نیز ما دو فاز مطالعاتی و پژوهشی را در حوزه شهر تهران انجام دادیم که نتایج آن نشان می‌دهد لغو طرح ترافیک و به طور کلی طرح ترافیک تأثیری بر شیوع کرونا نداشته است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه هدف از تغییر طرح ترافیک کاهش بار و ازدحام در ناوگان حمل و نقل عمومی است، گفت: پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهد که در تحقق این موضوع توفیق چندانی حاصل نشده لذا در جلسه امروز این موضوع بررسی می‌شود و احتمال تغییر ساعت فعلی طرح ترافیک و حتی بازگشت آن به ساعت قبلی وجود دارد.

۷۸ درصد مردم تهران دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند
زالی درباره افرادی که واکسیناسیون کرونا را در شهر تهران انجام نداده‌اند نیز گفت: خوشبختانه در تهران مشارکت خیلی خوبی برای تزریق واکسن انجام شده و طبق آخرین آمارهای ما ۷۸ درصد مردم تهران دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند. همچنین میزان تزریق دوز دوم کرونا نیز در حال نزدیک شدن به ۵۰ درصد است و ما امیدواریم که دیگر افراد باقیمانده نیز هرچه سریع‌تر دوز اول واکسن خود را تزریق کنند.

او ادامه داد: در مورد افراد بالای ۶۰ سال خوشبختانه پوشش خوبی در زمینه واکسیناسیون داشتیم و در مورد افراد بالای ۷۰ سال نیز بالغ بر ۹۳ درصد از شهروندان به پایگاه‌ها مراجعه کرده و واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین