کد خبر: ۷۳۴۴۱۷
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳

تصاویر| برداشت انار در ابرکوه یزد

انار از جمله محصولات باغی است که با خاک شور و اقلیم کویری یزد سازگاری زیادی دارد و هرساله بیش از یکصد هزار تن محصول از انارستان‌های این استان برداشت می‌شود. حدود ۶ هزار هکتار انارستان در استان کویری یزد وجود دارد که بخش عمده آن در شهرستان‌های میبد، اردکان، یزد، تفت و ابرکوه ایجاد شده و بسیاری از ارقام آن از کیفیت لازم برای صادرات برخوردار است
تصاویر| برداشت انار در ابرکوه یزد
آفتاب‌‌نیوز :

کشاورزان ابرکوهی، امسال با آبیاری به موقع، استفاده نکردن از سموم شیمیایی و هرس به موقع بهترین انار از نظر کیفیت را برداشت کردند.حدود ۶ هزار هکتار انارستان در استان کویری یزد وجود دارد که بخش عمده آن در شهرستان‌های میبد، اردکان، یزد، تفت و ابرکوه ایجاد شده و از ۴۰ رقم انار که در این استان تولید می‌شود، ۱۱ رقم آن به دیگر کشورها صادر میشود. مسئول تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی ابرکوه با اشاره به برداشت محصول انار از ۶۳۰ هکتار باغ‌های شهرستان، پیش بینی کرد که امسال بیش از ۱۱ هزار تن محصول برداشت شود.

استان یزد رتبه پنجم سطح زیر کشت و رتبه چهارم تولید انار کشور را دارد. از جمله ارقام انار مرغوب استان یزد میتوان به ملس یزدی، شیرین شهوازی، قصرالدشت ، ملس سر یزد و گِل تفت اشاره کرد. از رقم‌های تولیدی نوع ملس، دانه سیاه، و حصیبی آن به عراق و دیگر کشور‌های حوزه خلیج‌فارس صادر می‌شود. کشاورزان بخشی از محصول را علاوه بر تازه خوری و عرضه در استان‌های همجوار، مقداری را به رب سنتی مرغوب فرآوری می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین