کد خبر: ۷۳۴۴۲۵
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲

مرز گمشاد به روی کولبران باز شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مرز گمشاد در شمال استان پس از موافقت وزیر کشور برای فعالیت کولبران بازگشایی شد و این افراد می‌توانند با حمل کالا به وسیله چرخ دستی در این مرز فعالیت داشته باشند.
مرز گمشاد به روی کولبران باز شد
آفتاب‌‌نیوز :

ماندانا زنگنه در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: کشورهای همسایه از جمله افغانستان و پاکستان اغلب کالاهای خود را از ایران تامین می‌کنند و نیاز است تا تجار استان برای حفظ این بازارها فعالیت بیشتری از خود به نمایش بگذارند.

وی بیان کرد: با توجه به فعال شدن رویه کولبری پس از میلک و میرجاوه با موافقت کابل این رویه در مرز گمشاد نیز فعال می شود و کولبران هم اینک می توانند به وسیله چرخ دستی از این مرز مبادله کالا انجام دهند و پس از فعال شدن گمرک افغانستان کولبران قادر به حمل کالا با خودرو هم خواهند بود لذا مرزنشینان باید برای بهبود معیشت شان از این فرصت بهره ببرند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: سال گذشته برای افزایش مبادلات مرزی بین ایران و پاکستان در کویت نشستی مشترک برگزار شد که رضایت طرفین را به همراه داشت و تعهداتی هم به امضا رسید.

زنگنه افزود: با توجه به رغبت طرف پاکستانی مقرر است دور جدید نشست مشترک اواخر آبان یا اوایل آذر امسال به میزبانی سیستان و بلوچستان برگزار شود که امید می رود تعهدات خوبی نیز در این نشست به تصویب و امضای طرفین برسد.

گمشاد از توابع شهرستان هیرمند در شمال استان سیستان و بلوچستان و همسایگی ولایت نیمروز افغانستان واقع شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین