کد خبر: ۷۳۵۴۲۳
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
بازرسی در ایران برای مدت طولانی ادامه نمی‌یابد

گروسی: امیدوارم به زودی به ایران بازگردم

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام بازرسی‌ها در ایران را به «پرواز در میان ابرهای متراکم» تشبیه کرده است.
گروسی: امیدوارم به زودی به ایران بازگردم
آفتاب‌‌نیوز :

گروسی در روزهای گذشته بارها مدعی شده از ماه فوریه سال جاری میلادی آژانس قادر به دسترسی به فیلم‌های ضبط‌شده از تأسیسات هسته‌ای ایران نبوده است.

گروسی امروز سه‌شنبه (۱۱ آبان/ ۲ نوامبر) در مصاحبه با آسوشیتدپرس درباره بازرسی‌ها در ایران گفت: «می‌توانم بگویم مثل پرواز کردن در آسمانی پر از ابرهای متراکم است. ما الان داریم پرواز می‌کنیم و می‌توانیم همین روال را ادامه دهیم، ولی نه برای مدت طولانی.»

آسوشیتدپرس نوشته مدیر کل آژانس در این مصاحبه ابراز امیدواری کرده بتواند به زودی به ایران بازگردد و «گفت‌وگوهای سطح بالا و رو در رو» با ایران را از سر بگیرد.

مدیر کل آژانس اتمی گفت: «این، همانقدر که به نفع آنها است به نفع جامعه بین‌المللی است چون اگر آنها می‌خواهند تصمیمشان برای ادامه برنامه هسته‌ای جهت مقاصد صلح‌آمیز را ادامه دهند باید ضمانت‌های لازم را درباره آنچه در کشورشان می‌گذرد ارائه کنند.»

او در این مصاحبه که در حاشیه نشست تغییرات اقلیمی سازمان ملل در گلاسکو انجام شد تأکید کرد: «بالاخره باید در نقطه‌ای در خصوص این وضعیت به راه حل رسید. در غیر این صورت، وارد وضعیتی مبهم خواهیم شد و من امیدوارم که این حالت اتفاق نیفتد.»

رافائل گروسی در مصاحبه با آسوشیتدپرس مدعی شد: «همزمان با تغییر دولت [در ایران] ما شاهد افزایش سطح تدابیر امنیتی حول تأسیسات هسته‌ای آنها بوده‌ایم و این گاهاً باعث ایجاد شرایطی دشوار برای بازرسان ما شده است. ما این مسئله را خیلی خیلی دقیق تحت نظر داریم. من هیچ‌گاه بازرس‌هایم را در مسیر خطر قرار نخواهم داد.»

آسوشیتدپرس نوشته رافائل گروسی توضیح بیشتری درباره منظورش از این اظهارات ارائه نکرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین