کد خبر: ۷۳۵۶۳۸
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹

هشدار؛ کمبود آب و فرونشست زمین در ایران به حد بحران رسیده‌اند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: سازمان های مدنی، تخصصی، علمی و دانشگاهی کارآیی بیشتری از احزاب در حوزه فعالیت های محیط زیست دارند.
هشدار؛ کمبود آب و فرونشست زمین در ایران به حد بحران رسیده‌اند
آفتاب‌‌نیوز :

غلامرضا ظریفیان با بیان اینکه مشکلات محیط زیست از جمله گرمایش زمین، تولید گازهای آلاینده، کمبود بارش و آلودگی هوا یک مشکل جهانی است، اظهار کرد: اخیرا در گزارشی دیدم که یک منطقه سرسبز در روسیه به بیابان تبدیل شده است. با این حال مشکلاتی مثل کمبود آب یا فرونشست زمین در ایران به حد بحران رسیده اند.

وی در ادامه درباره اینکه چرا جریان های سیاسی به اندازه کافی به مساله محیط زیست نمی پردازند، اظهار کرد: سازمان های مردم نهاد تخصصی و علمی بهترین نهادهایی هستند که می توانند حساسیت جامعه را نسبت به مشکلات زیست محیطی گوشزد کنند؛ اما متاسفانه نگاه امنیتی به این نهادها وجود دارد و این سازمان ها به عنوان ابزار انقلاب مخملی نامیده می شوند. به نظر من احزاب باید کار حزبی و سیاسی خود را انجام دهند. احزاب بهتر است به دغدغه های دیگر خود از جمله حکمرانی خوب بپردازند البته در قالب حکمرانی خوب به مسائل زیست محیطی هم توجه می شود.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: من معتقدم که بهتر است احزاب مسائل زیست محیطی را به تشکل های مردم نهاد و مدنی، علمی و دانشگاهی بسپارند. البته با این نهادهای مدنی هم برخورد نامناسب شده است. مردم عادی که از مسائل زیست محیطی اطلاعی ندارند و احزاب وظیفه مستقیمی در این زمینه ندارند و اگر سازمان های مردم نهاد هم فعالیتی نداشته باشند، در واقع شبکه های هشداردهنده جامعه خاموش خواهند شد.

ظریفیان در پایان تصریح کرد: اشکالی هم ندارد که احزاب به مسائل زیست محیطی بپردازند. اخیرا هم برخی احزاب با توجه به فقدان فعالیت سازمان های مردم نهاد، وارد مسائل زیست محیطی شده اند، اما تشکل های مردم نهادی تخصصی، علمی و دانشگاهی کارایی بیشتری در این حوزه دارند بنابراین باید مسئولان زمینه و میدان را برای فعالیت این سازمان ها فراهم کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین