کد خبر: ۷۳۵۸۸۹
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۸

فوت مشکوک دیپلمات روس در برلین

بعد از گذشت بیش از دو هفته از پیدا شدن جسد فردی که گفته می شود دبیر دوم سفارت روسیه در برلین است، وزارت خارجه آلمان بدون ارائه هرگونه توضیحی، صحت این خبر را تائید کرد.
فوت مشکوک دیپلمات روس در برلین
آفتاب‌‌نیوز :

گزارش‌ها حاکی از فوت یکی از کارکنان سفارت روسیه در برلین است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه آلمان صحت این موضوع را تائید کرده است.

پیشتر، مجله «اشپیگل» نوشته بود که پلیس برلین در تاریخ ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر)، جسد یک دیپلمات روس را نزدیک سفارت این کشور پیدا کرده است.

به ادعای این رسانه آلمانی، این مرد که دبیر دوم سفارت روسیه بوده از پنجره یک مرکز دیپلماتیک، سقوط کرده است.

واکنش روسیه

به گزارش تاس، پس از اعلام خبر فوت دیپلمات روسی در آلمان، سفارت روسیه در برلین برخی گمانه‌زنی رسانه‌های غربی درباره علت فوت دیپلمات ۳۵ ساله روسیه‌ای را رد کرد.

سفارت روسیه در برلین با نامناسب توصیف کردن برخی احتمالات درباره دیپلمات فوت شده این کشور، گفت: یک رویداد غم‌انگیز برای یک دیپلمات روسیه‌ای روز ۱۹ اکتبر ۲۰۲۱ اتفاق افتاد. همه رویه‌های رسمی برای حمل جسد این دیپلمات به کشور مطابق با قوانین آلمان انجام شد، هرچند ما گمانه‌زنی‌های مطرح‌شده در برخی رسانه‌های غربی درباره این رویداد غم‌انگیز را کاملاً نامناسب می‌دانیم

روسیه و آلمان اگرچه درباره مسائل سیاسی ازجمله موضوع «آلکسی ناوالنی» منتقد روس، اختلاف نظر دارند اما همچنان از پیوندهای اقتصادی محکمی برخوردارند که یک مثال خوب برای آن، تکمیل خط لوله انتقال گاز طبیعی نورد استریم ۲ بدون اهمیت دادن به تهدیدهای واشنگتن است.

با این حال، وزارت دفاع آلمان چندی پیش خواستار قدرت‌نمایی هسته‌ای ناتو در مقابله با روسیه در منطقه بالتیک و دریای سیاه شده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین