کد خبر: ۷۳۶۰۶۷
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴

بازداشت مدیرکل سازمان اموال تملیکی آذربایجان‌غربی

مدیرکل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: در پی نابسامانی اموال سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان و ترک فعل‌هایی که در جهت عدم تعیین تکلیف کالا‌های موجود در انبار‌های استان اتفاق افتاد ،پس از تشکیل پرونده مدیرکل وقت اموال تملیکی استان آذربایجان غربی تحت تعقیب قرار گرفت و با صدور قرار وثیقه به زندان معرفی شد.
بازداشت مدیرکل سازمان اموال تملیکی آذربایجان‌غربی
آفتاب‌‌نیوز :

ناصر عتباتی با اشاره به وضعیت نامناسب انبار‌ها سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی وجود داشت از تشکیل پرونده‌ای در این زمینه خبر داد و اظهار داشت: در پی نابسمانی اموال سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان و ترک فعل‌هایی که در جهت عدم تعیین تکلیف کالا‌های موجود در انبار‌های استان اتفاق افتاده و حتی یک مورد هم آتش سوزی صورت گرفته بود موضوع به سازمان بازرسی محول شد.

مدیرکل دادگستری آذربایجان‌غربی افزود: این سازمان گزارش مفصلی از وضعیت انبار‌های سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در گذشته ارائه کرد و این موضوع به لحاظ سهل انگاری و اقداماتی که موجب تضییع اموال قابل توجهی شده بود رسیدگی و پرونده کیفری تشکیل شد.

عتباتی گفت: پس از تشکیل پرونده مدیرکل وقت اموال تملیکی استان آذربایجان غربی تحت تعقیب قرار گرفت و با صدور قرار وثیقه به زندان معرفی شد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی تصریح کرد: تعیین تکلیف اموال با نظارت دادستانی مرکز استان از یک ماه پیش شروع و درصد قابل توجهی با دستورات قضایی تعیین تکلیف شده‌اند.

عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی که در روز‌های گذشته بازدید‌هایی از گمرکات استان آذربایجان غربی از جمله بازرگان، پیرانشهر و سردشت داشته است، بیان کرد که با توجه به اینکه استان آذربایجان غربی چند گمرک فعال دارد، بازدید از گمرکات و بررسی وضعیت انبار‌های گمرکات و سازمان اموال تملیکی به عنوان یکی از مهمترین اولویت هاست.

وی همچنین با توجه به وضع موجود از تعیین قاضی ویژه در گمرک بازرگان خبر داد که به زودی مستقر می‌شود و تاکید رئیس قوه قضاییه در این زمینه را بسیار راهگشا دانست.

عتباتی گفت: در جریان بازدید وی از گمرک بازرگان عمده کالا‌های اساسی تعیین تکلیف شده و نظارت بر انبار‌های سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از طریق دادستانی مرکز استان دنبال و وضعیت را بهتر کرده است.

او نیز راهکار حل این موضوع را اصلاح قوانین و برخی فرآیند‌ها دانست، اما اعتقاد دارد که می‌توان بسیاری از مشکلات گمرک بازرگان را با استفاده از ظرفیت‌های استانی حل کرد و اقدامات بسیاری در راستای تسهیل ترخیص و نظارت مانند حذف تشریفات زائد انجام داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین