کد خبر: ۷۳۶۱۱۰
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۱

نماینده مجلس: ساختار بودجه در حال تغییر است

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ساختار در حال تغییر است و اصلاح ساختار بودجه برای اولین بار در کشور دارد رقم می خورد.​
نماینده مجلس: ساختار بودجه در حال تغییر است
آفتاب‌‌نیوز :

«محمدرضا پورابراهیمی» شامگاه ۱۵ آبان ماه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان با اشاره به بودجه ۱۴۰۱ اظهار کرد: با توجه به اتفاق مهمی که در دولت رقم می خورد و در دستور کار مجلس است، پیش بینی می کنیم بودجه سال آینده کاملا از سنوات گذشته هم از نظر شکلی و هم از نظر محتوایی متفاوت خواهد بود.

وی افزود: اصلاح ساختار بودجه در حوزه دولت و دستور کار مجلس است و قرار است اجزای این گزارش به صورت تعریف شده و شفاف مشخص شود به شکلی که پنج عنصر اصلی در بودجه ۱۴۰۱ کاملا خود را نشان بدهد.

پورابراهیمی ادامه داد: حوزه اول بحث اعداد و ارقام کلیات است؛ مفروضات حوزه بودجه، اینکه در شرایط تحریمی و غیرتحریمی وضعیت چگونه خواهد بود؛ منابع بودجه؛ مصارف بودجه، بودجه شرکت های دولتی و غیردولتی، مناطق آزاد و احکام از جمله مباحث است.

نماینده کرمان و راور در مجلس بیان کرد: در منابع نیز چهار سرفصل اصلی تقسیم شده که در لایحه دولت باید ارائه شود؛ منابع ناشی از انفال، منابع ناشی از عملیات دولت و منابع ناشی از واگذاری دارایی های مالی و سرمایه ای.

وی اظهار کرد: در بودجه هزینه ای نیز ابتدا بودجه ۳۵ دستگاه کلی تعریف شده و بخش دوم شامل اجزا و هزینه های اجتناب ناپذیر، اجتناب پذیر و ... می شود.

پورابراهیمی تصریح کرد: ساختار در حال تغییر است و اصلاح ساختار بودجه برای اولین بار در کشور دارد رقم می خورد.

وی با اشاره به اینکه چارچوب قاعده بودجه ریزی بسیار مهم است، بیان کرد: پیشنهاد می کنم در بخش های مربوط به تصمیمات دستگاهی که از استان ها صورت می گیرد، حتما استان فرمت جدیدی از دیتاها در فرمول ارائه کند تا لایحه بودجه قرار بگیرد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: حتما از دولت می خواهیم هدف‌گذاری را اعلام کند که با این بودجه چه اتفاقاتی قرار است بیفتد و این بودجه چه تاثیری در اقتصاد، تورم و ... خواهد داشت.

وی افزود: چون کار جدیدی در کشور است و بخش عمده ای از اصلاح ساختار را در بر می گیرد، سازمان مدیریت و برنامه ریزی برنامه آخرین گزارش را در جلسه آینده شورا ارائه کند تا مدیران در جریان قرار گرفته و بودجه شفاف و عملیاتی داشته باشیم.

«علی زینی وند» استاندار کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: نباید کار جذب اسناد خزانه به دقیقه ۹۰ موکول شود و باید مدیران جدی تر بگیرند و بالای سر کار باشند.

وی افزود: بارها اعلام کرده ام که تغییر و تحول به مرور انجام می شود و هر مدیری ممکن است بماند یا نه اما اصلا در شان استان نیست کارها رها شوند که بخشی هم جذب اسناد خزانه است.

زینی وند بیان کرد: اسناد تهاتر ظرفیت خوبی است و باید نهایت بهره را برای استان ببریم و اجازه ندهیم استان از این موضوعات بی بهره شود.

استاندار کرمان با اشاره به وصول درآمد مازاد استان در سال جاری بیان کرد: در بازگشت درآمد حتما باید پیگیری جدی بشود.

وی در پایان اظهار کرد: باید نهایت مساعدت در چارچوب قانون به طرح ها و برنامه ها بشود و دوستان هم راه غیرقانونی از ما نخواهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین