کد خبر: ۷۳۶۱۱۴
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۹

فیلم| سمور آبی سر از تالاب «کانی برازان» درآورد

رئیس اداره محیط زیست مهاباد گفت: بعد از آبگیری، بازگشت و حیات مجدد به بهشت پرندگان ایران، سمور آبی در تالاب «کانی برازان» مشاهده و ثبت شد.
فیلم| سمور آبی سر از تالاب «کانی برازان» درآورد
آفتاب‌‌نیوز :

فاروق سخنور رئیس اداره محیط زیست مهاباد اظهار کرد: در پی خشکسالی‌های امسال ٧٠ درصد تالاب بین المللی «کانی برازان» مهاباد خشک شده بود بنابراین در مهر ماه امسال حدود ٣ میلیون مترمکعب حق آبه از سد مهاباد به تالاب رسید و موجب سرزندگی آن شد.

سخنور افزود: اکنون در حیات مجدد تالاب، "شنگ" یا سمور آبی از خانواده راسو‌ها که در تالاب مشاهده شده است، این جانور در اطراف رودخانه‌ها، نهرها، کانال‌های آبیاری، دریاچه‌ها و تالاب‌ها با پوشش گیاهی مناسب زیست می‌کند.

وی اضافه کرد: این جاندار دارای بدنی دراز و نسبتا باریک و دم بلند و سر مسطح، پوزه کوتاه و رنگ قهوه‌ای بوده و طول بدن آن تا ۷۵سانتی متر و طول دم آن تا ۵۰سانتی متر هم می‌رسد.

رئیس اداره محیط زیست مهاباد همچنین بیان کرد: در تالاب کانی برازان تاکنون گونه‌های بسیار نادری شامل «اردک مرمری»، «طاووسک»، «کرکس مصری»، «اردک سرسفید»، «اردک بلوطی» و «خروس کولی» که در سطح جهانی در زمره پرندگان حمایت شده و تحت حفاظت کامل قرار دارند هم مشاهده شده که نشان دهنده موقعیت و شرایط بسیار خوب این مکان برای حضور انواع پرندگان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین