کد خبر: ۷۳۶۱۱۶
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸
کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان - بلگراد

آذرپیرا قهرمان جهان شد/ یک طلا و سه برنز ایران در پنج وزن نخست

در پایان رقابت های پنج وزن نخست کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان در شهر بلگراد صربستان برگزار شد و تیم ایران به یک مدال طلا و ۳ مدال برنز دست یافت.
آذرپیرا قهرمان جهان شد/ یک طلا و سه برنز ایران در پنج وزن نخست
آفتاب‌‌نیوز :

در پایان رقابت های پنج وزن نخست کشتی آزاد زیر ۲۳ سال جهان، امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا رسید و احمد محمدنژاد جوان در وزن ۵۷ کیلوگرم، علی‌اکبر فضلی در وزن ۷۰ کیلوگرم و علی سوادکوهی در وزن ۷۹ کیلوگرم نیز صاحب مدال برنز شدند.

در وزن ۵۷ کیلوگرم احمد محمدنژاد جوان پس از استراحت در دور نخست در دور دوم در یک کشتی نفس گیر با نتیجه ۱۱ بر ۱۱ از سد پاتریک گلوری از آمریکا گذشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل بکبولات میرزانظر اولو دارنده مدال برنز آسیا از قرقیزستان با نتیجه ۷ بر صفر مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر به دیدار فینال، نماینده ایران به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه با نتیجه ۱۸ بر ۱۸ دیامانتیتو یونا فافه از گینه بیسائو را مغلوب کرد و به دیدار رده بندی راه یافت. وی در این دیدار دمیتری شاملا از بلاروس را با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۶۵ کیلوگرم سید حسن عبادی در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر کارولی کیس از مجارستان را مغلوب وی در دور دوم با نتیجه ۵ بر ۴ مغلوب جاویت آجار از ترکیه شد و با توجه به شکست این کشتی گیر ترک در مرحله نیمه نهایی، عبادی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۷۰ کیلوگرم علی اکبر فضلی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با توجه به شرکت نکردن باسار ندوم از گینه بیسائو به پیروزی دست یافت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل ارنظر آکمات علی اف دارنده مدال نقره جهان از قرقیزستان با نتیجه ۱۰ بر ۶ مغلوب شد و با توجه به راهیابی این کشتی گیر قرقیزی به دیدار فینال، فضلی به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه با نتیجه ۱۰ بر صفر چیریستوس چیریستوفوریدیس از یونان را مغلوب کرد و به دیدار رده بندی راه یافت. وی در این دیدار از سد موراد اولویف از آذربایجان با نتیجه ۵ بر ۴ گذشت و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۷۹ کیلوگرم علی سوادکوهی در دور اول با نتیجه ۴ بر ۴ از سد ویکی از هند گذشت وی در دور دوم مقابل اوکتای حسن از بلغارستان با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری دست یافت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. سوادکوهی در این مرحله در مصاف با ماگومد ماگومایف از روسیه با نتیجه ۷ بر صفر مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، سوادکوهی در گروه بازنده ها با نتیجه ۱۱ بر صفر حمام ابوسناینا از فلسطین را از پیش رو برداشت و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۸ بر ۲ اشرف آشیروف از آذربایجان را مغلوب کرد و به مدال برنز رسید.

در وزن ۹۷ کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا در دور اول با نتیجه ۵ بر صفر واسیل پولیوچنکا از بلاروس را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل زوریکو اورتاشویلی از گرجستان با نتیجه ۵ بر ۳ به پیروزی دست یافت و به مرحله نیمه نهایی رفت. آذرپیرا در این مرحله با نتیجه ۹ بر صفر جاناتان آیلو از آمریکا را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. حریف وی در دیدار پایانی رادو لیفتر دارنده مدال نقره زیر ۲۳ سال اروپا از کشور مولداوی را با نتیجه ۷ بر ۳ مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

رده بندی نفرات برتر پنج وزن نخست به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: ۱- علی عباس رضازاده (آذربایجان) ۲- بکبولات میرزانظر اولو (قرقیزستان) ۳- احمد محمدنژاد جوان (ایران) و مانوئل خندزرتسیان (ارمنستان)

۶۵ کیلوگرم: ۱- گئورگیوس پیلیدیس (یونان) ۲- ابراگیم عبدالرحمن اف (روسیه) ۳- زیرادین بایراموف (آذربایجان) و جاویت آجار (ترکیه) ... ۱۱- سید حسن عبادی (ایران)

۷۰ کیلوگرم: ۱- ارنظر آکمات علی اف (قرقیزستان) ۲- وازگن توانیان (ارمنستان) ۳- علی اکبر فضلی (ایران) و نیکولای گراحمز (مولداوی)

۷۹ کیلوگرم: ۱- ماگومد ماگومایف (روسیه) ۲- رمضان ساری (ترکیه) ۳- علی سوادکوهی (ایران) و آرمان آواگیان (ارمنستان)

۹۷ کیلوگرم: ۱- امیرعلی آذرپیرا (ایران) ۲- رادو لیتفر (مولداوی) ۳- جاناتان آیلو (آمریکا) و دانیلو استاسیوک (اوکراین)

در پایان مسابقات پنج وزن نخست تیم ایران در رده بندی تیمی با ۷۰ امتیاز در صدر قرار دارد و تیم های آذربایجان و ارمنستان با ۶۰ و روسیه با ۵۵ امتیاز در جایگاه های بعدی قرار دارند.

در رقابت‌های رده‌بندی و فینال پنج وزن دوم نیز که فرداشب برگزار می‌شود، محمدصادق فیروزپور و سجاد غلامی در اوزان ۷۴ و ۸۶ کیلوگرم در دیدار فینال و امیرحسین فیروزپور و سیدمهدی هاشمی در اوزان ۹۲ و ۱۲۵ کیلوگرم در دیدار رده‌بندی به میدان می‌روند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین