کد خبر: ۷۳۶۶۰۷
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۹

پیش‌بینی فرمانده نیروی زمینی ارتش از جنگ‌های آینده

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به تغییر ماهیت جنگ ها در آینده ، گفت: پیش‌بینی ما این است که جنگ های آینده، شبکه محور خواهد بود و لذا بر روی تسلیحات و تجهیزات هوشمند، دورزن و دقیق زن نیروی زمینی برنامه ریزی بسیار خوبی کرده ایم.
پیش‌بینی فرمانده نیروی زمینی ارتش از جنگ‌های آینده
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش ستاد تبلیغات رزمایش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه برگزاری رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش در قالب این رزمایش توانست به خوبی ماموریت‌هایی که به او محول شده بود را در این منطقه راهبردی و استراتژیک به بهترین نحو ممکن، انجام دهد.

وی ادامه داد: نیروی زمینی در سه مرحله در این رزمایش وارد و ۳ عملیات بسیار سنگین را اجرا کرد و توانست قابلیت ها و کار آمدی تجهیزات و تسلیحاتی که جزو دستاوردهای ارزنده نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران است را به میدان آزمون ببرد و با نیروی انسانی کارآزموده و این تجهیزات به خوبی نقش آفرینی کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش، استفاده از موشک های نقطه زن را یکی از مهمترین مراحل عملکرد مناسب نیروی زمینی ارتش در رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش دانست و افزود: تجهیزات نقطه زن نیروی زمینی امروز به معنای واقعی کلمه توانست اهداف مورد نظر را مورد هدف قرار دهد، همچنین پهپادهای برد بلند و راهبردی که داریم نیز توانستند اهدافی که به صورت نقطه ای برای آنها تعیین کرده بودیم را مورد اصابت قرار دهند و ماموریت خودشان را به بهترین شکل انجام دهند.

امیر حیدری با اشاره به تغییر ماهیت جنگ های در آینده ، گفت: پیش‌بینی ما این است که جنگ های آینده، جنگ شبکه محور و مبتنی بر تاثیر خواهد بود و لذا بر روی تسلیحات و تجهیزات هوشمند، دورزن و دقیق زن نیروی زمینی برنامه ریزی بسیار خوبی کرده ایم و امروز توانستیم در سه محور «تسلیحات دورزن و دور ایستا»، «هوشمند کردن تجهیزات و تسلیحات» و «شبکه محور» کردن آنها به خوبی عمل کنیم.

وی تصریح کرد: امروز خوشبختانه نیروی زمینی توانسته است بیشتر تجهیزات و تسلیحات خود را شبکه محور و هوشمند کند، تا این تجهیزات تاثیر گذار باشد و خوشبختانه امروز توانستیم "یک گلوله، یک هدف" را تحقق ببخشیم. یگان های پر قدرت زرهی توپخانه و مخصوصاً بالگردی توانستند، خوب بدرخشند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش عملکرد یگان‌های جنگال و جنگ الکترونیک را در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ بسیار درخشان ارزیابی کرد و افزود: یگانهای جنگال و جنگ الکترونیک یگان هایی بودند که در این رزمایش به خوبی عمل کردند و به نظر من عملکرد نیروها در این رزمایش بسیار خوب بود و به صورت کلی می توان این رزمایش را یک رزمایش کم نظیر دانست.

امیر حیدری هماهنگی و هم افزایی نیروهای چهارگانه ارتش را در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه هر چهار نیرو در قالب این رزمایش مشترک توانستند به خوبی نقش آفرینی کنند.

وی افزود: بخشی از ماموریت و سناریو ها در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ مختص نیروی زمینی ارتش بود که خوشبختانه یگان های مختلف با هماهنگی مناسب و تحت فرماندهی فرماندهان عالی رتبه ارتش توانستند به اهداف از پیش تعیین شده دست یابند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دستاوردها و تجهیزات نوینی که نیروی زمینی ارتش در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ از آنها استفاده کرده است اشاره کرد و گفت: این رزمایش برای ما دستاوردهای بسیار خوبی داشت که از آن جمله می توان به عملکرد بسیار خوب یگان های جنگال و قابلیت های فاوایی اشاره کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش استفاده از موشک های نقطه زن و دور ایستا را یکی دیگر از دستاوردهای رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش دانست و گفت: در مراحل مختلف این رزمایش هوانیروز قهرمان توانست با موشک‌های دور ایستا و نقطه زن اهداف تعیین شده را مورد هدف و اصابت قرار دهد، که این نیز به نوبه خود یک جهش و دستاورد در حوزه توانمندی هاست از سوی دیگر توپخانه های ما نیز با استفاده از قابلیت نقطه زنی و دقت بالایی که به آن دست یافته اند توانستند اهداف را منهدم کنند و این نیز از جمله موفقیت های نیروی زمینی در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین