کد خبر: ۷۳۷۲۴۹
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰

دو نظامی روس در رزمایش در بلاروس کشته شدند

وزارت دفاع روسیه از کشته شدن دو نظامی روس در جریان رزمایش نیروهای هوابرد این کشور در بلاروس خبر داد.
دو نظامی روس در رزمایش در بلاروس کشته شدند
آفتاب‌‌نیوز :

اداره اطلاعات و اخبار وزارت دفاع روسیه روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: در جریان هلی برد واحدهای هوابرد در بلاروس دو تن کشته شدند.

در بیانیه آمده است حادثه زمانی رخ داد که در هنگام فرود نظامیان، بر اثر وزش باد شدید چترها به هم گره خورده و این مساله باعث شد که هر دو با سرعت زیاد به زمین اصابت کنند.

این دو نظامی بر اثر این حادثه مجروح و به بیمارستان محلی منتقل شدند اما بر اثر شدت جراحات وارده جان سپردند.

نیروی هوابرد روسیه در بلاروس در نزدیکی مرزهای غربی این کشور رزمایش برگزار کرد که در آن چند فروند هواپیمای ترابری ایلیوشین-۷۶ و ۲۵۰ نظامی روس شرکت کردند.

این رزمایش در حمایت از بلاروس در برابر تهدیدهای کشورهای عضو ناتو بویژه لهستان برگزار می شود که در روزهای اخیر فشارهای گسترده ای را به مینسک وارد کرده اند.

بر اساس گزارش رسانه ها، انگلیس برای حمایت از لهستان در برابر بلاروس، شماری از نظامیان خود را به این کشور روانه کرده است.

کمیته مرزی دولتی بلاروس گزارش داد که گروه بزرگی از پناهجویان از کشورهای آسیایی و آفریقایی به مرز بلاروس با لهستان هجوم آورده اند.

این کمیته با بیان اینکه وضعیت پناهجویان در مرز بلاروس با لهستان همچنان به شدت متشنج است، گفت: بیش از دو هزار پناهجو از جمله تعداد قابل توجهی زن و کودک در مقابل موانع مرزی لهستانی توقف کرده اند.

نیروهای امنیتی لهستان به آنها اجازه عبور نمی دهند، مهاجران تلاش کردند تا بر موانع غلبه کنند.
اتحادیه اروپا امکان اعمال تحریم های جدید در مورد بلاروس را بررسی می کند.

در همین حال به گزارش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، بیش از ۳ هزار نفر پناهجو از کشورهای خاورمیانه در مرز بلاروس و لهستان تجمع کرده اند.

این افراد اردوگاه کوچکی از چادر و نیز با قطع درختان و با استفاده از شاخه های آن برپا کرده و با کمبود شدید آب و مایحتاج اولیه زندگی روبه رو هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین