کد خبر: ۷۳۸۲۸۳
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵

جهش مرگ‌های غیرطبیعی در ایران

مرکز آمار ایران می‌گوید؛ در بهار امسال ۱۰ هزار و ۳۳۸ نفر به‌دلیل غیرطبیعی جان خود را از دست داده‌اند که ۴۱۲۹نفر به‌دلیل تصادفات رانندگی، ۱۹۷ نفر ناشی از سلاح سرد، ۲۹۵ نفر به‌دلیل غرق شدن، ۵۵۸ نفر در اثر سوختگی، ۱۸۸ نفر به‌علت برق‌گرفتگی و ۵۶۰ نفر هم در نتیجه سقوط از بلندی مرده‌اند.
جهش مرگ‌های غیرطبیعی در ایران
آفتاب‌‌نیوز :

از سوی دیگر ۱۹ مرگ در بخش ریلی و قطار، ۳۵۰ نفر به‌دلیل مسمومیت با سم، ۱۵۰ نفر ناشی از مسمومیت دارویی، ۱۳۳ نفر به‌دلیل مسموم شدن با منوکسید کربن، ۲۲۹درصد در اثر سوء مصرف موادمخدر، ۴۹ نفر به‌دلیل مواد روانگردان، ۵۱۵ درصد با مصرف داروی مخدر و ۳ هزار نفر هم به دلایل دیگر جان خود را از دست داده‌اند.

این گزارش می‌افزاید: تعداد مرگ‌ومیر‌های ناشی از حوادث کار در بهار امسال ۴۷۰ نفر بوده که نسبت به زمستان سال گذشته ۵۹ مورد کاهش و نسبت به بهار سال گذشته ۷۴ مورد افزایش دارد و در سال ۹۹ هم ۱۸۱۷ نفر به‌دلیل حوادث کار جان باخته‌اند. افزون بر این که در بهار امسال ۱۵۵۹ نفر به‌دلیل وضعیت شغلی‌شان آسیب دیده‌اند که ۱۶۵ نفر آن‌ها فوت کرده‌اند. در همین مدت ۱۶۲ هزار و ۵۱۵ نزاع جسمانی در کشور به ثبت رسیده که نسبت به فصل زمستان سال گذشته ۳۳ درصد بیشتر است و ۱۶ هزار و ۱۷۲ مورد افزایش را نشان می‌دهد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین