کد خبر: ۷۳۹۰۳۳
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱
تبلیغات

نکات انتخاب صندلی اداری استاندارد و مناسب جهت استفاده در محل کار

استفاده از یک صندلی اداری استاندارد، از بروز ناراحتی‌های مختلف و عوارض گوناگون در ناحیه کمر و ستون فقرات جلوگیری می‌کند. اما بهترین انتخاب صندلی اداری استاندارد و مناسب جهت استفاده در محل کار کدام نوع است؟ صندلی‌های اداری زیادی در بازار وجود دارند، ولی یک صندلی استاندارد که شرایط ارگونومیک بدن را رعایت کرده باشد چه خصوصیاتی دارد؟ در این مطلب به چند نکته برای انتخاب بهتر صندلی اداری اشاره خواهیم کرد همراه ما باشید.
نکات انتخاب صندلی اداری استاندارد و مناسب جهت استفاده در محل کار
آفتاب‌‌نیوز :

اکثریت افراد در طول روز از صندلی اداری استفاده میکنند. با گشت و گذار در اینترنت می‌توانید ده‌ها مقاله، برای روش‌های صحیح نشستن بر روی صندلی اداری پیدا نمایید. ولی تمام این روش‌ها اگر از"صندلی اداری استاندارد مناسب" استفاده نشده باشد بی فایده خواهند بود.

برای انتخاب صندلی اداری استاندارد و مناسب جهت استفاده در محل کار باید نکاتی را در نظر بگیریم تا در هنگام خرید، بهترین گزینه از بین صد‌ها گزینه پیش رو را داشته باشیم.

ارتفاع مناسب صندلی اداری استاندارد

ارتفاع قسمت نشیمن صندلی نسبت به سطح زمین از عوامل مهم در انتخاب صندلی استاندارد و مناسب جهت استفاده در محل کار می‌باشد. در هنگام نشستن بر روی صندلی استاندارد، کف پا باید به طور کامل بر روی زمین قرار بگیرد. زانو‌ها در این حالت باید زاویه حدودی ۹۰ درجه داشته باشند. بر این اساس ارتفاع صندلی اداری استاندارد، ارتفاع پشت زانو تا سطح زمین در نظر گرفته میشود.

ارتفاع زیاد صندلی موجب فشار به قسمت بافت نرم پشت ران شده و ارتفاع کمتر از "مقدار مناسب برای یک صندلی استاندارد اداری"، فشار زیادی بر روی استخوان‌های لگن وارد می‌آورد.

بهترین ارتفاع در هنگام انتخاب صندلی استاندارد اداری عددی بین ۴۰ تا ۵۰ سانتیمتر می‌باشد. ارتفاع مناسب صندلی اداری باعث گردش خون نرمال در قسمت‌های پایینی بدن میشود.

عمق نشیمنگاه در صندلی‌هایی با استاندارد مناسب

عمق مناسب در صندلی اداری استاندار باید چهار میلمیتر فاصله از پشت زانو تا صندلی داشته باشد. رعایت این فاصله ران‌ها و کمر را در بهترین حالت خود قرار میدهد. عمق نشیمنگاه در صندلی‌هایی با استاندارد مناسب از عوامل مهم در انتخاب صندلی اداری می‌باشد.

نکات انتخاب صندلی اداری استاندارد و مناسب جهت استفاده در محل کار

عرض صندلی استاندارد اداری چه مقدار باید باشد؟

مقدار استاندارد برای عرض صندلی، ۵۰ سانتیمتر می‌باشد. این مقدار در نشستن و برخاستن راحت فرد، تاثیر گذار است. عرض استاندارد در صندلی اداری باعث میشود تا وزن فرد به طور متعادل بر روی صندلی پخش گردد.

پشتی صندلی در انتخاب یک صندلی استاندارد اداری مهم است؟

پشتیبانی کامل از کمر و ستون فقرات از دلایل دیگر در انتخاب صندلی استاندارد اداری به شمار می‌آید. کمر درد‌های طولانی بعد از نشستن بر روی یک صندلی نا متناسب از عوارض پشتی‌های غیر استاندارد به شمار می‌آید. انتخاب مناسب برای صندلی استاندارد بر اساس کاربری آن مشخص میشود. صندلی‌هایی که دارای پشتی باریک هستند آزادی عمل بیشتری به فرد میدهند. ولی اگر کاربری صندلی اداری برای شغل‌هایی است که افراد بیشتر مواقع در حالت تکیه قرار دارند، بهتر است صندلی اداری با پشتی عریض خریداری نمایید. عرض زیاد در قسمت پشتی صندلی اداری استاندارد، احساس راحتتری داشته و از قسمت فوقانی کمر محافظت می‌نماید.

انحنای پشتی در صندلی استاندارد اداری

انحنای پشتی صندلی هنگام انتخاب صندلی اداری استاندارد و مناسب جهت استفاده در محل کار بر اساس سن، جنسیت و نوع کاربری متفاوت است. با بالا رفتن سن انحنای پایینی ستون فقرات بیشتر شده که در هنگام خرید صندلی اداری باید به آن توجه نمایید. همچنین انحنا در قسمت پایینی کمر در آناتومی بدن خانم‌ها از آقایان بیشتر می‌باشد. یک صندلی استاندارد باید به طور کامل از انحنای ستون فقرات پشتیبانی نماید. در نظر گرفتن این مسائل به خرید انواع صندلی اداری کمک شایانی می‌نماید.

نکات انتخاب صندلی اداری استاندارد و مناسب جهت استفاده در محل کار

در زمان خرید انواع صندلی اداری زاویه بین نشیمن و پشتی صندلی را در نظر بگیرید.

بهترین حالت نشستن بر روی صندلی رعایت فاصله کمتر از ۹۰ درجه بین تنه و ران‌ها می‌باشد. رعایت نکردن این مقدار فشار زیادی به کمر، ستون فقرات و ران‌ها تحمیل خواهد کرد. هنگام انتخاب صندلی اداری استاندارد برای محل کار به این نکته توجه نمایید.

دسته مناسب در صندلی استاندارد اداری

هنگام خرید انواع صندلی برای محیط اداری از جزئیات غافل نشوید. دسته‌های صندلی برای کمک به نشستن و برخاستن از اهمیت زیادی برخوردارهستند. دسته‌ی صندلی‌های ارگونومیک از ماهیچه‌ها و عضلات بالاتنه مانند گردن و شانه پشتیبانی میکنند.

در زمان نشستن، آرنج‌ها باید بدون هیچ فشاری بر روی دسته صندلی اداری استاندارد قرار بگیرند. طول دسته صندلی اداری استاندارد نباید آنقدر بلند باشد که از نزدیک شدن شما به میز کار جلوگیری کند همچنین ساعد به راحتی بر روی آن قرار بگیرد. اصولی نبودن طراحی صندلی اداری در دسته‌ها باعث ایجاد درد، در شانه‌های فرد استفاده کننده خواهد شد.

جنس پشتی و نشیمن در صندلی اداری استاندارد

رویه مناسب در قسمت پشتی و نشیمنگاه صندلی اداری استاندارد به گونه‌ای می‌باشد که تهویه به خوبی صورت بپذیرد. تهویه مناسب و گردش هوا در این قسمت از تعرق جلوگیری خواهد کرد. این ویژگی هنگامی اهمیت پیدا می‌کند که برای زمان طولانی از صندلی استفاده می‌نمایید. جنس کف و پشتی صندلی اداری استاندارد از اهمیت زیادی برخوردار است که در زمان خرید صندلی اداری باید به آن توجه نمایید.

ویژگی صندلی‌های استاندارد اداری چرخ دار

چرخ‌ها در صندلی اداری موجب میشوند تا برای حرکت‌های کوچک از جای خود بلند نشوید. جنس چرخ‌ها و گردش مناسب بر روی انواع کف پوش‌ها از مواردی است که باید در هنگام خرید صندلی اداری استاندارد به آن توجه نمایید. بعضی از چرخ‌ها بر روی پوشش‌های کف مانند موکت و فرش به سختی حرکت میکنند پس اگر کفپوش خاصی استفاده میکنید این گزینه را مد نظر قرار دهید تا بهترین انتخاب در زمان خرید صندلی اداری را داشته باشید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین