کد خبر: ۷۳۹۱۶۸
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰

چمران: آلودگی هوا و ترافیک تهران نتیجه دولت روحانی است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: نتیجه کم‌کاری یا کار نکردن، نخریدن واگن برای مترو، نگرفتن اتوبوس و یا در حقیقت ندادن اتوبوس توسط دولت‌های ۲ دوره گذشته آن چیزی است که امروز مشاهده می‌کنیم.
چمران: آلودگی هوا و ترافیک تهران نتیجه دولت روحانی است
آفتاب‌‌نیوز :

مهدی چمران پیش از آغاز بیست و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در دوره ششم گفت: در خصوص ترافیک و آلودگی هوا متاسفانه چیز جدیدی نداریم که به مردم بگوییم. نتیجه کم‌کاری یا کار نکردن، نخریدن واگن برای مترو، نگرفتن اتوبوس و یا در حقیقت ندادن اتوبوس توسط دولت‌های ۲ دوره گذشته آن چیزی است که امروز مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: ما نه‌تنها نتوانستیم وضعیت را بهتر کنیم، بلکه وضعیت بدتر شده است. تلاش بسیاری کردیم در دوره چهارم که ۶ هزار اتوبوس برای تهران حفظ شود اما این ۶ هزار اتوبوس به ۲۲۰۰ اتوبوس رسیده و شرایط بدتر شده است.

واگن‌های مترو از هزار واگن به ۴۰۰ واگن رسیده و به این ترتیب مسلما مردم در فشار می‌افتند.

وی با اشاره به ترافیک سنگین موجود در پایتخت گفت: هنگامی که مسافر زیاد می‌شود و مردم مشاهده می‌کنند که با مترو و اتوبوس نمی‌توانند سفرهای راحت و خوب انجام دهند، اجبارا به سراغ اتومبیل‌های شخصی می‌روند و هنگامی که اتومبیل‌های شخصی به شهر بیاید، نتیجه همان ترافیکی است که مشاهده می‌کنید.

چمران این را هم گفت: البته هنوز مدارس و دانشگاه‌ها به طور کامل باز نشده‌اند و قطعا اگر باز شوند، حداقل ۲۰ درصد به این ترافیک اضافه خواهد شد.

پیش‌بینی‌های برای بخش حمل و نقل عمومی در بودجه سال جاری
رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی در خصوص پیش‌بینی‌های لازم برای بخش حمل و نقل عمومی در بودجه سال جاری مدیریت شهری گفت: چیز خاصی که بتواند گره‌گشا باشد در این بودجه پیش‌بینی نشده است. در حقیقت این بودجه معمولی است و ضمنا بودجه را به گونه‌ای تصویب کردند که بسیار باز و دست بالا گرفته شده و این بودجه محقق نخواهد شد.

وی افزود: البته من فکر نمی‌کنم که این کار عمدی بوده باشد. ان‌شاءالله که این طور نبوده. اما با خودشان تصور کردند که امسال تورم بیشتر است، خب ما هم بودجه را دست بالا بگیریم.

امیدوارم روحیه انقلابی مردم همچون پشتوانه باقی بماند
همچنین، به گزارش شهر، رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: جلسه گذشته به مناسبت هفته بسیج برنامه خاصی را در شورا اجرا کردیم. مجددا این روز را به هم مردم تبریک می گویم. ان‌شاءالله که همه بسیجی واقعی باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ۵ آذر سالگرد تظاهرات چندهزار نفری مردم گرگان در سال ۵۷ است. در این روز ۱۴ نفر به شهادت رسیدند و عده‌ای هم مجروح شدند. یاد و نام آنها را گرامی می‌داریم و امیدواریم این روحیه انقلابی برای مردم همچون پشتوانه باقی بماند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین