کد خبر: ۷۴۰۲۷۹
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳

آمار وحشتناک خشونت جنسی در پارلمان استرالیا

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، زورگویی و اذیت و آزار جنسی در پارلمان استرالیا فراگیر است و قانونگذاران و کارمندان آن را تحت تاثیر قرار داده است.
آمار وحشتناک خشونت جنسی در پارلمان استرالیا
آفتاب‌‌نیوز :

پس از یک تحقیقات هفت ماهه، امروز (سه‌شنبه) یک گزارش تحت حمایت دولت کانبرا فاش کرد که از هر سه فرد شاغل در پارلمان استرالیا، یک فرد نوعی آزار و اذیت جنسی را حین فعالیت در آنجا تجربه کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این آمار شامل ۶۳ درصد از نمایندگان زن در پارلمان استرالیا می‌شود.

در این گزارش با ۱۷۰۰ تن مصاحبه شده است. یکی از آن‌ها می‌گوید: سیاستمداران مرد به چیزی جز امور جنسی و اظهارنظر درباره ظاهر شما فکر نمی‌کنند، چون فرهنگ به آن‌ها چنین اجازه‌ای را می‌دهد.

گزارش مذکور ۲۸ توصیه ارائه کرده است، از جمله بیانیه اقرار رسمی از جانب رهبران سیاسی، اهدافی برای افزایش تنوع جنسیتی و تمرکز فعال بر ایمنی و رفاه.

این تحقیقات پس از آن به جریان افتاد که خشم گسترده‌ای بابت تجاوز به یک کارمند پارلمان استرالیا داخل دفتر یک وزیر ایجاد شد. بریتنی هیگینز گفته است که از طرف یکی از مشاوران سابق خانم لیندا رینولدز، وزیر دفاع استرالیا مورد تجاوز قرار گرفته است؛ اتهامی که دولت کانبرا را تکان داد.

قانون‌گذاران مخالف پارلمان استرالیا به شدت رینولدز را مورد انتقاد قرار داده‌اند. برخی خواستار استعفای او به دلیل نحوه برخورد با پرونده هیگینز شده‌اند. این افشاگری موجی از اعتراضات سراسری را با درخواست اصلاحات به جریان انداخت.

بریتنی هیگینز امروز با استقبال از نتایج این تحقیقات، از تمام کسانی که تصمیم گرفتند تا روایت‌های خودشان را به اشتراک بگذارند، قدردانی کرد.

همچنین سناتور سارا هنسون-یونگ، این گزارش را "افشای شوم فرهنگ جنسیتی و آزار و اذیت در سیاست" خواند. او گفت: این آمار‌ها و اظهارات شوکه‌کننده است، اما برای خیلی از زنان شاغل در اینجا شگفت‌آور نبود و با توجه به تجربیات خود ما درست به نظر می‌رسند.

همچنین اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا که ماه فوریه و بعد از آنکه حزبش برای رسیدگی به این پرونده تحت فشار قرار گرفت و دستور این تحقیقات را داد، این یافته‌ها را "هولناک و ناراحت‌کننده" خواند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین