کد خبر: ۷۴۰۳۴۲
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
"در چند سال اخیر کار بر دوش سپاه، بسیج، ارتش و ستاد فرمان اجرایی امام بود"

حمله معاون رئیسی به معترضان اصفهانی: مشکل از دولت روحانی بوده!

معاون رییس جمهوری در امور مجلس گفت: سند تحول دولت به صورت موضوعی و نه وزارتخانه‌ای، با کمک اندیشکده‌ها و افراد صاحبنظر تدوین شده و مورد جرح و تعدیل قرار گرفته لذا به زودی رونمایی خواهد شد.
حمله معاون رئیسی به معترضان اصفهانی: مشکل از دولت روحانی بوده!
آفتاب‌‌نیوز :

سیدمحمد حسینی روز سه‌شنبه در نشست سراسری مسوولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در مشهد افزود: سند تحول دولت می‌بایست تبدیل به گفتمان شده و مورد مطالبه قرار گیرد. برخی روش‌های مدیریتی را باید برای بهبود وضع موجود تغییر دهیم تا وضع نامناسب کنونی اصلاح شده و تغییر یابد. الان وقت تنظیم بودجه است و در چنین زمانی شناسایی اولویت‌های دولت مهم می‌باشد، موضوع مهم در این میان تدوین و تصویب بودجه بدون کسری است، زیرا اگر بودجه از ابتدا با کسری بسته شود مشکلات متعددی همچون خلق پول بواسطه کسری بودجه ایجاد خواهد شد.

وی همچنین به آمادگی دولت برای ارائه گزارش فعالیت‌های خود به مردم اشاره و بیان کرد: نقد‌های در این خصوص وجود دارد، اما برخی می‌خواهند انتظارات مردم را بالا ببرند که اقدام صحیحی نیست. بحث آب یک مشکل چندین و مزمن ساله است که مربوط به امسال و پارسال نیست. برخی در این خصوص کمکاری و تعلل کردند بعد انتظار دارند دولت کنونی در اقدامی سریع مشکل را حل کند. دولت اکنون در راستای رفع مشکل آب استان‌های مختلف "شورای آب" را راه‌اندازی کرده است. در حالی که بسیاری از همین شورا‌ها مانند شورای عالی فضایی کشور پیش از این تعطیل بود، ولی اکنون با همین برنامه‌ها اجرای کار‌های کشور در حال پیشروی است.

معاون رییس جمهوری در امور مجلس گفت: دولت در همین مدت کوتاه فعالیت‌های خوبی داشته، اما شاید ضعف در اطلاع‌رسانی و انعکاس دستاورد‌ها وجود دارد لذا شورای اطلاع‌رسانی دولت شکل گرفته تا فعالیت‌ها برای مردم بیان شوند.ظرف چند سال اخیر به دلیل اینکه دستگاه‌های دولتی و اجرایی وظایف خود را انجام نمی‌دادند کار بر دوش سپاه، بسیج، ارتش و ستاد فرمان اجرایی امام افتاده بود، اما اکنون همه این نهاد‌ها و دولت درکنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

حسینی در ادامه همچنین بر اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب تاکید و بیان کرد: پیرامون بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی ظرف دو سال اخیر بیشتر حرف زده شده، اما اینک وقت عمل است، بنابراین بیانیه گام دوم را عملیاتی می‌کنیم. ایران تا چندی پیش در رده‌بندی‌های علم و فناوری جهانی جایگاهی نداشت، اما کشورمان در دوره‌های اخیر حرکت تولید علم جهشی را بالاتر از متوسط جهانی تجربه و ثبت کرده است. سرعت ۱۱ برابری رشد علم در جمهوری اسلامی ظرف سال‌های اخیر فرصت خوبی برای رفع کمبود‌های گذشته از دوران قاجار تاکنون بوده است.

معاون رییس جمهوری به دستاورد‌های علمی متعدد ایران در برخی حوزه‌ها همچون علم نانو اشاره و بیان کرد: برخی افراد با وجود چنین پیشرقت‌هایی روحیه‌ای در مغایرت با دستاورد‌های جمهوری اسلامی ایران داشتند. به عنوان مثال دورانی که کشور با صد‌ها فوتی کرونا مواجه بود این افراد ضعف و کمکاری خود را در مقابله با ویروس کرونا به اف. ای. تی. اف و رفع مشکلات این حوزه را با روابط بین‌الملل گره می‌زدند.

حسینی در ادامه به فعالیت‌های دولت در حوزه روابط خارجی اشاره و بیان کرد: همسایگان که قبلا مورد کم‌توجهی بودند اینک با سیاست توجه دولت نسبت همسایگان، روند توسعه روابط را در پیش گرفته‌اند بطوری که در سفر اخیر رییس جمهوری به ترکمنستان خط ترانزیت گاز محقق شد که دستاورد‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی مثبتی برای کشور دارد.

وی به تلاش دشمنان جمهوری اسلامی برای تنش‌آفرینی اشاره و بیان کرد: می‌خواستند در ارتباط با جمهوری آذربایجان تنش‌هایی را در منطقه ایجاد کرده و مشکلاتی را به وجود آورند، اما سیاست دولت مبنی بر تعامل با همسایگان این مشکلات را رفع کرد.

معاون رییس جمهوری در امور مجلس بر لزوم توسعه روابط اقتصادی با دیگر کشور‌ها تاکید و بیان کرد: زمانی که داعش در حال قتل عام مردم سوریه بود جمهوری اسلامی ایران در کنارشان قرار داشت لذا الان نیز باید سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی اقتصاد ما در آنجا حضور یابند نه اینکه ترکیه که با آنان تنش داشت وارد بازار شود. باید زمینه فعالیت تجار و بخش اقتصادی ایران را در سوریه فراهم نمود و مشکلات متعدد فعالیت بخش خصوصی از جمله موضوع صدور مجوز‌ها را برطرف کرد. در آستانه مذاکرات برخی به اسم کشاورز در اصفهان دست به اغتشاش زدند که هدفشان آن بود تا اگر عده‌ای در خارج کشور سخن از تحریم بزنند، در داخل نیز با آن‌ها همراهی شده باشد.

وی در ادامه سخنانش در نشست سراسری مسوولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در مشهد همچنین به وجود ۱۸۰ واحد فعال و ۲۰۰ هزار دانشجوی این دانشگاه در سطح کشور اشاره و بیان کرد: انگیزه خدمت در میان جوانان ایجاد و تقویت خواهد شد اگر به جای خودباختگی روحیه خودباوری و عرق ملی آنان ارتقا یابد.دولت دانشگاه را اتاق فکر می‌داند لذا از شما که دستی بر آتش آموزش دارید می‌خواهیم تا دولت در ارتباطی مستحکم یاری کنید.

وی همچنین بسیج را در خدمت به مردم و گرهگشایی مشکلات جامعه مصمم توصیف و بیان کرد: دولت کنونی یک دولت بسیجی، رییس جمهوری یک شخصیت بسیجی است و وزرا و دیگر رده‌های مسوولان کشور نیز با همین روحیه عمل می‌کنند. با چنین روحیه‌ای در دولت نباید کسی به دنبال منافع شخصی باشد بلکه همه به دنبال کار مردم خواهند بود.

وی به ساخت چهار میلیون واحد مسکن و ایجاد چهار میلیون شغل در کشور نیز اشاره و بیان کرد: الان گوش شنوایی برای برنامه‌های دولت وجود دارد. برخی نمایندگان می‌گفتند قبلا اصلا به رییس جمهور دسترسی نداشتند، ولی اکنون نمایندگان به صورت جمعی مشکلات و مسایل را با رییس جمهوری در میان می‌گذارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین