کد خبر: ۷۴۰۷۰۴
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۹
تبلیغات

مهمترین نکات نمای شیشه‌ای که هر سازنده و کارفرمایی باید بداند!

 نمای شیشه‌ای انواع مختلفی دارد که این انواع هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند و تفاوت‌هایی در عملکرد و قیمت نیز دارند؛ امروز در این مقاله به بررسی کامل نما‌های شیشه‌ای می‌پردازیم.
مهمترین نکات نمای شیشه‌ای که هر سازنده و کارفرمایی باید بداند!
آفتاب‌‌نیوز :

نمای شیشه‌ای نمای گرانی است و همین باعث می‌شود هرکسی سراغ آن نرود و براساس تجربه پروژه‌هایی
که نمای شیشه‌ای دارند، پروژه‌هایی لوکس و خاص با کارفرما‌هایی ویژه هستند.

از طرفی، چون هزینه اجرای نمای شیشه‌ای بالاست، دانستن نکات مختلف در مورد این نمای زیبا و خارق‌العاده ساختمانی اهمیت دوچندانی می‌یابد، اگر می‌خواهید نمای شیشه‌ای را با هزینه‌ای بهینه و در عین حال استاندارد اجرا کنید، با ما همراه باشید.

انواع نمای شیشه‌ای

همانطور که گفتیم نمای شیشه‌ای از لوکس‌ترین نما‌های مدرن ساختمان به شمار می‌رود و محبوبیت زیادی نیز در بین کارفرمایان و پیمانکاران ساختمانی دارد.

مهمترین نکات نمای شیشه‌ای که هر سازنده و کارفرمایی باید بداند!

ولی از طرفی هنوز خیلی از افراد اطلاعات جامع و کافی از نمای شیشه‌ای و انواع آن ندارند و همین امر باعث می‌شود که نتوانند نمای شیشه‌ای مناسب ساختمانشان را انتخاب کنند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا شما را با انواع نمای شیشه‌ای آشنا کنیم.

حتما تا الان متوجه شده‌اید که نمای شیشه‌ای ساختمان فقط یک نوع خاص نیست و انواع مختلفی دارد. انواع نمای شیشه‌ای را در زیر برایتان نام می‌بریم و در ادامه بیشتر راجبشان صحبت می‌کنیم.

نمای شیشه‌ای کرتین وال
نمای شیشه‌ای اسپایدر
نمای اسکای لایت
نمای شیشه‌ای هندریل
و ...

هر کدام از این انواع نما خود از نظر نوع متریال و نحوه‌ی اجرا به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند و هریک ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. بیایید با پرطرفدارترین نما‌های شیشه‌ای آشنا شویم.

نمای کرتین وال

نمای کرتین وال به دلیل تنوع و ظرافتی که دارد، محبوب‌ترین نمای شیشه‌ای به شمار می‌رود. در نمای کرتین وال، تمام سطح نما را شیشه می‌پوشاند؛ و دقیقا همین مسئله باعث اهمیت دوچندان روش اجرای نما می‌شود. آستانه دقت در اجرا و نصب کرتین وال تا جایی باید بالا باشد که از خطا‌های میلیمتری نیز جلوگیری شود، زیرا یک میلیمتر خطا در اندازه گیری و نصب منجر به عدم تکمیل نمای کرتین وال در محصول نهایی می‌گردد و ضرر‌های مالی سنگینی در پی خواهد داشت.

نمای کرتین وال خود به تنهای به سه دسته‌ی دیگر تقسیم می‌شود که در ادامه با هم بررسی‌شان می‌کنیم.

۱- کرتین وال فیس کپ (facecap) که با روش استیک (stick) نصب می‌گردد.
۲- کرتین وال فریم لس (frameless) که عموما با روش یو چنل (u channel) نصب می‌گردد.
۳- کرتین وال یونیتایز (unitized) که به صورت پیش ساخته نصب می‌گردد.

همانطور که مشخص است، اجرای هر کدام از این روش‌ها، قطعا مهارت و دقت بالایی می‌خواهد و به همین دلیل است که نمای کرتین وال جزو نما‌های لوکس به شمار می‌رود و هرکسی مهارت اجرای این نما را ندارد.

نمای اسپایدر

نمای اسپایدر، به دلیل اتصالات و شمایلی که دارد، از باشکوه‌ترین نما‌های مدرن به شمار می‌رود. تنها نکته‌ای در رابطه با این نما وجود دارد این است که از نمای اسپایدر نمی‌توان برای ساختمان‌هایی با ارتفاع بالا استفاده کرد. ولی از طرفی نمای اسپایدر انعطاف‌پذیزی بسیار بالایی دارد و می‌توان طرح‌های خلاقانه و زیبایی را با این نما خلق نمود. نمای شیشه‌ای اسپایدر نیز مانند کرتین وال، انواع مختلفی دارد که در ادامه نام می‌بریم:

  • اسپایدر لوله‌ای
  • اسپایدر فین گلس
  • اسپایدر کابلی
  • اسپایدر سازه خرپا
  • اسپایدر اسپیس فریم

با نمای اسپایدر می‌توانید از بیشترین شعاع دید در ساختمان استفاده کنید و در عین حال از کمترین مصالح سازه‌ای نیز بهره ببرید، همچنین در نمای اسپایدر می‌توانید از سقف و دیوار‌های ساختمان خود بیشترین نورگیری و کمترین اتلاف انرژی را داشته باشید. نمای اسپایدر مزایای بی‌شماری دارد که محبوبیتش را دوچندان می‌کند. این مزایا عبارتند از اینکه:

  • به دلیل استفاده از شیشه‌های رنگی و رفلکس به راحتی می‌توان میزان نور طبیعی ورودی را کنترل کرد.
  • به دلیل انعظاف‌پذیری بالای نمای اسپایدر، دیگر نیازی نیست که به دلیل دشوار بودن طرح، تغییری در سازه نمای ساختمانتان بدهید.
  • اتصالات و متریال به کار رفته در این نما وزن نسبتا پایینی دارند و وزن کل سازه را پایین نگه می‌دارند.
  • اجرای نمای اسپایدر نسبت به نمای کرتین وال راحت‌تر است و پیچیدگی زیادی ندارد.
  • شیشه‌های نمای اسپایدر عایق صوت و حرارت هستند.
  • از شیشه‌های ضدضربه برای اجرای نمای اسپایدر استفاده می‌شود؛
  • و ...

نمای کرتین وال گران‌تر است یا اسپایدر؟

مهمترین نکات نمای شیشه‌ای که هر سازنده و کارفرمایی باید بداند!

گفتیم که نمای اسپایدر در اجرا پیچیدگی چندانی ندارد و راحت اجرا می‌شود. ولی در عین حال از قطعات مختلفی برای اجرای آن استفاده میشود که به همین دلیل نمای اسپایدر از نمای کرتین وال گران‌تر است! هرچند که نمای کرتین وال، از حساسیت بسیار بالایی در اجرا برخوردار است. ولی همچنان نسبت به نمای اسپایدر مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. برای اجرای نمای کرتین وال نیاز به دقت، مهارت و تجهیزات بیشتری داریم تا پروژه به درستی و با کیفیت اجرا شود. گرانی نمای اسپایدر شما را مجبور می‌کند که برای اجرای نمای ساختمانتان، به دنبال یک تیم مجرب و ماهر بگردید و کار را دست هر کسی ندهید! البته که تعداد شرکت‌هایی که اجرای نمای اسپایدر را بپذیرند بسیار کم است، زیرا هر کسی تجربه‌ی اجرای با کیفیت این نما را ندارد. شرکت‌هایی مانند نمادیزاین در بین پیمانکاران نمای شیشه‌ای بسیار محدودند که تجربه‌ی کافی در این زمینه را داشته باشند. از طرفی تیم نمادیزاین پروژه‌های موفق زیادی را اجرا کرده و این می‌تواند خیالتان را از بابت تجربه‌شان راحت کند. پیشنهاد می‌کنیم سری به سایتشان بزنید و با دیدن این پروژه‌های موفق، تصمیم‌گیری را برای خودتان ساده‌تر کنید.

در پاراگراف‌های بالا سعی کردیم تا شما را با انواع نمای شیشه‌ای و مزایا و ویژگی‌های هرکدام آشنا کنیم. ولی قطعا شما نباید تنها به این توضیحات بسنده کنید و برای آشنایی بیشتر با نما‌های شیشه‌ای حتما بیشتر تحقیق کنید تا زیر و بم کار دستتان بیاید!

امیدواریم که مطالب برایتان مفید بوده باشد و ممنون که تا انتها همراهمان بودید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین