کد خبر: ۷۴۱۵۹۸
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵
معاون قضایی رییس کل دادگستری کردستان خبرداد؛

بخشش قاتل بعد از ۶ سال

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان کردستان در امور شوراهای حل اختلاف از صلح و سازش در پرونده قتل پس از شش سال با تلاش اعضای شعبه صلحی شورای حل اختلاف زندان شهرستان سنندج خبر داد.
بخشش قاتل بعد از ۶ سال
آفتاب‌‌نیوز :

بهادر اسدی اظهار کرد: در سال 1394 بر اثر نزاع در شهرستان سنندج یک مورد قتل اتفاق افتاد که پس از دستگیری قاتل و طی مراحل دادرسی نهایتا رای به قصاص قاتل صادر گردید .

وی ادامه داد: نهایتا با دستور دادستان پرونده به شعبه ویژه زندان شوراهای حل اختلاف شهرستان سنندج جهت صلح و سازش ارجاع می گردد و اعضای شعبه صلحی زندان شوراهای حل اختلاف شهرستان سنندج موفق شدند این پرونده قتل را پس از شش سال با گذشت اولیای دم مختومه نمایند.

اسدی افزود: خانواده مقتول با اقدام انسان دوستانه علاوه بر عفو قاتل زمینه ترویج فرهنگ گذشت و ایثار را در جامعه فراهم می‌کنند.

وی تاکید کرد: با کمک خداوند متعال در سال جاری این چهارمین پرونده قتلی بود که با تلاش مخلصانه و دلسوزانه اعضای شوراهای حل اختلاف با صلح و سازش ختم به خیر گردید و انشاالله این امر خیر فتح بابی باشد که در سال جاری با تلاش اعضای زحمتکش و دلسوز شوراهای حل اختلاف مجددا شاهد این قبیل موارد باشیم.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان کردستان بیان کرد: شوراهای حل اختلاف یک فرصت کم نظیر برای ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل اختلافات مردم بوده که باید از ظرفیت این نهاد مردمی نهایت استفاده و بهره وری به عمل آید.

معاون توسعه حل اختلاف استلان کردستان با بیان این مطلب که دین اسلام برای صلح و آشتی میان مردم اهمیت فراوانی قائل شده است ، خاطرنشان کرد: در پرونده های قتل عمد که به صلح و سازش می انجامد اقدام خداپسندانه و کریمانه خانواده متوفی برای گذشت و اعلام رضایت، نشان از ایمان و صبر والای آنها دارد و تلاشی نیز که برای تحقق این مهم مصروف می گردد تقویت فرهنگ عفو و گذشت و حفظ روحیه اخوت و برادری را در جامعه به دنبال خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین