کد خبر: ۷۴۳۶۲۳
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۵

علت همراهی رئیس شاباک در سفر بنت به امارات چه بود؟

یک شبکه عبری زبان برای اولین بار فاش کرد که رئیس شاباک همراه با نخست وزیر رژیم صهیونیستی به امارات سفر کرد.
علت همراهی رئیس شاباک در سفر بنت به امارات چه بود؟
آفتاب‌‌نیوز :

شبکه عبری زبان "کان" با اشاره به سفر رونین بار، رئیس شاباک به امارات همراه با نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، دلایل این همراهی را اعلام نکرد.

روعی شارون، تحلیلگر نظامی شبکه کان اظهار کرد: رئیس شاباک همراه بنت به امارات سفر کرد، اما دو طرف (ابوظبی و تل‌آویو) این موضوع را مخفی نگه داشتند.

شارون افزود: تا این لحظه کسی دلیل سفر بار به امارات را نمی‌داند؛ اما می‌توان گفت بحث درباره تدابیر امنیتی است چراکه تعداد زیادی شهروند اسرائیلی و همینطور مسؤولان اسرائیلی در امارات حضور دارند و ممکن است همکاری در حوزه تامین امنیت میان دو طرف شکل گرفته باشد و همچنین احتمال دارد موضوع مربوط به مسایل امنیت منطقه‌ای باشد.

رونین منلیس، سخنگوی سابق ارتش رژیم صهیونیستی نیز گفت: دلیل سفر رئیس شاباک به ابوظبی احتمالا تامین امنیت سفارت اسرائیل و منافع اسرائیل در امارات است.

بنت یکشنبه گذشته به دعوت محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی برای اولین بار سفر رسمی به امارات داشت و دوشنبه نیز به اراضی اشغالی بازگشت.

گرچه در بیانیه مشترک امارات و رژیم صهیونیستی که پس از دیدار بنت و بن زاید منتشر شد، اشاره‌ای به ایران نشده بود، اما ایران بخش بزرگی از مذاکرات میان دو طرف بود.

در این رابطه آموس هرئیل، تحلیلگر مسایل نظامی روزنامه عبری زبان هاآرتص، سفر بنت به ابوظبی و اظهارات ماه گذشته عمیکام نورکن، فرمانده نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی را که مدعی شده بود، "تهدید روبه‌فزونی پهپادی از سوی ایران حامل فرصتی استراتژیک است"، به یکدیگر مرتبط دانست.

هرئیل گفت: "اسرائیل" می‌تواند با توسعه برنامه‌های دفاع منطقه‌ای برای بازدارندگی، شناسایی و رهگیری پهپاد‌ها در کنار توسعه عمق استراتژیک موردنظر خود در نبرد مستمرش با ایران، به بازیگری اصلی و ذخیره‌ای برای کشور‌هایی تبدیل شود که با خطر پهپاد‌های ایران مواجه هستند.

این تحلیلگر مسایل نظامی روزنامه هاآرتص در ادامه گفت که اظهارات نورکن اشاره‌ای به اقدام آتی اسرائیل برای راه‌اندازی رادار‌های سامانه‌های خود در شرق و در کشور‌های حوزه خلیج فارس برای تجهیز این کشور‌ها و نیز اسرائیل به بازدارندگی زودهنگام در برابر حملات پهپادی باشد و این راه‌حل خود می‌تواند برای مقابله با خطرات دورتر و بزرگتری همچون موشک‌های بالستیک استفاده شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین