کد خبر: ۷۴۴۲۳۵
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷

ابطحی: اگر جای روحانی بودم از محاکمه استقبال می‌کردم

مشاهده می‌کنیم هرچند وقت یکبار، یکسری ناکامی‌هایی در خصوص عملکرد دولت و مجلس مشخص و روشن می‌شود که طبیعی است برای جبرانش باید تلاشی از سوی این نهاد‌ها صورت گیرد.
ابطحی: اگر جای روحانی بودم از محاکمه استقبال می‌کردم
آفتاب‌‌نیوز :

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: بیشتر از هر چیزی تصورم این است محاکمه روحانی یک فرار رو به جلو است برای این‌که نسبت به رفتارها، شعار‌ها و عمکلرد دولت و مجلس کسی نخواهد صحبت کند و همیشه یک هیولایی به اسم دولت روحانی را مقابل چشمان مردم نگه دارند.

محمدعلی ابطحی درباره این‌که در جلسه هفته گذشته مجلس شورای اسلامی بازهم بحث محاکمه حسن روحانی به میان آمد و یکی از نمایندگان مدعی شده است ۸۵ میلیون ایرانی شاکی این پرونده هستند، گفت: معتقدم اصرار چندین باره درباره محاکمه آقای روحانی یک مقداری برای پوشش دادن ناکامی‌های مجلس و دولت است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطر‌نشان کرد: مشاهده می‌کنیم هرچند وقت یکبار، یکسری ناکامی‌هایی در خصوص عملکرد دولت و مجلس مشخص و روشن می‌شود که طبیعی است برای جبرانش باید تلاشی از سوی این نهاد‌ها صورت گیرد.

وی یادآور شد: مجلس و مجموعه‌ای که امروز حاکم است با شعار‌های بسیار تند و به قول خودشان انقلابی روی کار آمدند، اما آن فضایی که گفتند در قضایای مذاکرات شکل می‌گیرد صورت نپذیرفت و نتوانستند آن شعار‌ها را اجرایی کنند بنابراین در تلاش هستند تا همان مواضع دولت قبلی را بقبولانند که این امر هم مشخص نیست می‌شود یا خیر.

ابطحی ادامه داد: در مسائل اقتصادی هم علیرغم این‌که گفته بودند ما معیشت مردم را به مذاکرات پیوند نمی‌زنیم، اما می‌بینیم عملا این مساله به مذاکرات پیوند خورده است و با هر اظهارنظری در این خصوص بازار رفتار جدیدی نشان می‌دهد و بحران اقتصادی همچنان قوی‌تر و سنگین‌تر در حال بروز است.

وی تاکید کرد: بیشتر از هر چیزی تصورم این است محاکمه روحانی یک فرار رو به جلو است برای این‌که نسبت به رفتارها، شعار‌ها و عمکلرد دولت و مجلس کسی نخواهد صحبت کند و همیشه یک هیولایی به اسم دولت روحانی را مقابل چشمان مردم نگه دارند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب عنوان کرد: به شخصه اگر جای روحانی و دولتش بودم از محاکمه استقبال می‌کردم، زیرا این کار می‌تواند بسیار برای آینده تعیین‌کننده باشد تا مشخص شود واقعیت‌های دوران وی چه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: گرچه نقد به روحانی زیاد است، اما نه به معنای اینکه این دوستانی که امروز بر سرکار آمدند، بخواهند نقد کنند.

اشکال روحانی این بود که چرا به آنان که امروز بر سر کارآمدند در دوران ریاست جمهوری‌اش نزدیک شده بود و به توصیه‌های سایر دلسوزان توجهی نمی‌کرد.

ابطحی درباره این‌که حال با روندی که مذاکرات در پیش دارد، وضعیت اقتصادی و معیشتی به چه سمت و سویی پیش خواهد رفت، بیان کرد: معتقدم چندان تفاوتی در وضعیت موجود ایجاد نمی‌شود.

زیرا در حال حاضر هم در کف آن اتفاقاتی که باید رخ دهد قرار داریم و مذاکرات ممکن است در صورت موفقیت یک درصد کمی بر مسائل اقتصادی باتوجه به شرایط فعلی تاثیر داشته باشد.

وی تاکید کرد: امروز پارامتر‌های تعیین‌کننده وضعیت اقتصادی بسیار با آنچه که زمانی برجام را یک پیروزی بزرگ قلمداد می‌کرد، متفاوت شده است.

از همین رو به شخصه چشم‌انداز متفاوتی را مشاهده نمی‌کنم در بهترین حالت همین وضعیت موجود ادامه پیدا می‌کند یا اینکه دشواری‌ها بیشتر می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین