کد خبر: ۷۴۴۲۹۱
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

جریمه ۲۱۰ میلیون دلاری اینفلوئنسر چینی برای فرار مالیاتی

چین یک اینفلوئنسر معروف را به دلیل فرار مالیاتی ۲۱۰ میلیون دلار جریمه کرد.
جریمه ۲۱۰ میلیون دلاری اینفلوئنسر چینی برای فرار مالیاتی
آفتاب‌‌نیوز :

اداره امور مالیاتی چین در بیانیه ای اعلام کرد "هوآنگ وی" که به "ویا" هم معروف است باید ۱.۳۴ میلیارد یوان مالیات معوقه، جریمه و دیرکرد بپردازد. وی با پنهان کردن درآمد شخصی و اظهارنامه دروغین در سالهای ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰، از پرداخت مجموعا ۶۴۳ میلیون یوان مالیات طفره رفته است.

ارزش سهام بزرگترین اپراتورهای پخش زنده آنلاین و خدمات چین در نیویورک سقوط کرد. ارزش سهام شرکت بیلی بیلی ۱۱.۶ درصد، گروه هولدینگ علی بابا ۵.۸ درصد و شرکت جوی ۴.۷ درصد ریزش کرد.

هوآنگ پس از اعلام این مجازات، در حساب ویبوی خود عذرخواهی کرد و گفت عمیقا احساس گناه می کند و تصمیم رگولاتور مالیاتی را پذیرفته و برای پرداخت جریمه در مهلت تعیین شده، پول تهیه خواهد کرد.

این بزرگترین جریمه صادره تاکنون برای فروشنده های آنلاین مانند "ویا" است که هر شب تلاش می کنند خریداران را مجاب کنند میلیونها دلار برای اقلامی مانند وسایل آرایشی، دستگاههای برقی و پوشاک هزینه کنند. این اینفلوئنسر یکی از بزرگترین ستارگان بازار تائوبائوی علی بابا بوده و ترافیک زیادی جذب کرده و عامل رشد مصرف بوده است.

خبرگزاری شینهوا در گزارشی اعلام کرد دپارتمانهای دولتی باید هماهنگی بهتری ایجاد کرده و تلاشها برای ساماندهی صنعت پخش زنده آلاین را تقویت کرده و با فرار مالیاتی مقابله کنند.

این جریمه نشان می دهد دولت چین توجه خود را به حوزه تجارت پخش آنلاین معطوف کرده که با مقررات اندکی که در خصوص آن وجود دارد، در سالهای اخیر شکوفا شده است. پرونده اخیر ممکن است باعث وحشت بازرگانان و برندهایی شود که از این قالب برای فروش در علی بابا و پلتفرمهای رقیب این شرکت استفاده می کنند.

مقامات مالیاتی چین در سپتامبر مقررات سخت گیرانه تری برای سلبریتیها و لایو استریمرها اعلام کردند و ماه گذشته دو فروشنده آنلاین به دلیل فرار مالیاتی مجموعا ۱۵ میلیون دلار جریمه شدند. صفحات تائوبائو و ویبوی این دو نفر اکنون مسدود شده است.

طبق گزارش وب سایت ۳۶kr.com، "ویا" در سال ۲۰۲۰ بیش از ۳۱ میلیارد یوان فروش داشته که بیشترین میزان در میان همتایانش بوده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، جریمه صادره برای "ویا" بزرگتر از جریمه ۸۸۴ میلیون یوان برای "فان بینگ بینگ"، هنرپیشه چینی به دلیل فرار مالیاتی در سال ۲۰۱۸ است که نقطه آغاز اقدامات دولت برای نظارت بیشتر بر بخش سرگرمی بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین