کد خبر: ۷۴۵۱۲۲
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
تبلیغات

فولادسازان عهده‌دار تامین بازار ایران

در طی سال‌های اخیر فشار‌های اقتصادی و تحریم‌ها باعث شده تا صنعت فولاد دچار مشکل شود و به همین دلیل واردات آن کاهش یابد. برای رفع مشکلات به وجود آمده، فولاد سازان ایرانی به دلیل کمبود متریال و مشکلات ناشی از تحریم‌ها نمی‌توانند اکثر فولاد‌ها را تامین کنند و یا به دلیل قیمت‌های بالا تعداد محدودی توان خرید فولاد‌های پرآلیاژ را دارند. همه این عوامل باعث شده تا واردات و صادرات محصولات آلیاژی کاهش یابد و در بازار ایران تاثیر منفی بگذارد.
فولادسازان عهده‌دار تامین بازار ایران
آفتاب‌‌نیوز :

عواملی مانند عدم نظارت مسئولان، افزایش قیمت ارز، تحریم‌ها و کمبود آلیاژ‌ها منجر شده تا چالش‌ها و دغدغه‌هایی در بازار فولاد به وجود بیاید. این عوامل قیمت فولاد را در کشور به طور چشمگیری افزایش داده است.

به گزارش وزرات صنعت و معدن، فولاد سازان تا سال ۱۴۰۴ تولید ۵۵ میلیون تن افزایش فولاد را لمس خواهند کرد. گزارش خبری مهر نیوز اعلام کرد، صنعت فولاد را می‌توان به یکی از مسائل مهم اقتصاد در هر کشوری معرفی کرد. رشد صادرات در این زمینه به پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تن رسیده است. این آمار از فولاد نشان دهنده خوبی در صنعت پر اهمیت آن قرار دارد. با توجه به بازیافت کامل این فولاد ارزشمند که دارای استحکام و مقاومت مناسبی است در اکثر صنایع از آن استفاده می‌شود.

فولاد سازان باید فولاد را در ابعاد و جنس‌های مختلف تولید کنند. علاوه بر کیفیت فولاد؛ قیمت آن هم نیز برای افراد جامعه مهم است. حال برای شما سوال پیش میاید که بهتر است فولاد خود را از کجا تهیه کنید؟ ما به شما پیشنهاد میکنیم شرکت تجارت آلیاژ را که چندین سال در ارائه محصولات آلیاژی تجربه و تخصص دارند، برای خرید خودتان انتخاب کنید. شرکت تجارت آلیاژ توانسته بهترین محصولات فولاد را در اختیار شما قرار دهد، تا بتوانید مواد کسب و کار اولیه خودتان را در این شرکت با تجربه تامین کنید.

بخاطر شرایط تحریم‌ها ایرانی‌ها باید خودشان شرکت‌هایی مثل فولاد سپاهان، فولاد مبارکه اصفهان، شرکت ملی فولاد ایران و اکسین اهواز برای فولاد در بازار تامین کنند و از شرکت‌هایی مانند تجارت آلیاژ خریداری کنند. این شرکت بزرگ با چندین سال سابقه می‌تواند بهترین گزینه برای خرید فولاد در صنایع مختلف باشد.

آیا تحریم بر بازار فولاد تاثیر می‌گذارد؟

این سوال برای مردم پیش میاید که چقدر و چگونه تحریم بر روی این صنعت قدرتمند تاثیر گذاشته است، تا فولاد‌ها نتواند در صنایع مختلف پیشرفت داشته باشند. زیرا فولاد‌ها در زندگی ما نقش پررنگی دارند و در اکثر وسیله‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. طی سال‌های اخیر ایالات آمریکا تحریم‌های زیادی در صنایع مختلف برای کشور ما قرار داده است. از آن‌ها می‌توان اشاره کرد به مواد اولیه بعضی از صنایع فولاد که خارج از کشور وارد می‌شود، البته گاهی اوقات هم نیاز به صادرات برای افزایش سرمایه کشور داریم. یکی از این تحریم‌ها در زمینه فولاد و فولاد مبارکه اصفهان نیز شامل می‌شود.

جایگاه فولاد در بازار ایران

فولاد که یکی از بنیان‌های مهم اقتصادی است و در جایگاه بین المللی قرار دارد. ایران در بین کشور‌های تولید کننده فولاد در رتبه دهم قرار دارد. بزرگترین فولاد صنعتی جمهوری اسلامی ایران در شرق شهر مبارکه اصفهان و در غرب شهر زرین شهر قرار دارد. هم اکنون، مقدار تولید فولاد خام تقریبا ۲۴ میلیون تن است، که این رقم در سال ۹۶ به ۳۳ میلیون تن و در سال ۱۴۰۴ همانطور که در بالا اشاره کردم به ۵۵ میلیون تن می‌رسد. با این ظرفیت زیاد در آینده‌ای نزدیک جایگاه ایران در صنعت فولاد از رتبه دهم به هفتم در سطح جهان ارتقا پیدا می‌کند، که پیشرفت چشمگیری است.

بازار فولاد ایران در چه شرایطی به سر می‌برد؟

با توجه به ثابت نبودن قیمت ارز و شرایط دیگر قیمت فولاد در ایران مشخص نیست و هر روز دارای نوسان زیادی است. در بازار آهن انواع فولاد همچون میلگرد، لوله، ورق در سایز‌های مختلف برای صنایع گوناگون تولید می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین