کد خبر: ۷۴۷۱۲۶
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹

آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده / مرگ ۹ نفر تاکنون

رییس سازمان مدیریت بحران کشور آخرین وضعیت مناطق متاثر از سیل از کشور را تشریح کرد و از مرگ ۹ تن درپی این حادثه جوی خبر داد.
آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده / مرگ ۹ نفر تاکنون
آفتاب‌‌نیوز :

اسماعیل نجار در تشریح آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور اظهارکرد: پیش از زمان آغاز بارش‌ها و با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی، سازمان مدیریت بحران کشور هشدارهای لازم را به تمامی استان‌ها صادر کرده و بر ضرورت آماده‌باش آنها تاکید کرد، دستگاه‌های امدادی، خدماتی و اطلاع‌رسانی در این استان‌ها نیز به حالت آماده باش درآمدند و جلسات هماهنگی قبل از آغاز بارش‌ها برگزار شد.

وی ادامه داد: گزارش تحلیل سازمان هواشناسی کشور از میزان بارش ها از تاریخ هفتم دی تا ۱۳ دی ماه امسال نشان می‌دهد که طی هفت روز گذشته بیشینه استانی میانگین تجمعی بارش هفتگی در استان های بوشهر، فارس و هرمزگان به ترتیب با مقادیر۹۲.۹ ، ۸۶.۸ و ۷۲.۴ میلیمتر به ثبت رسیده است که این میزان بارش در برخی از شهرستان‌ها بی‌سابقه محسوب می‌شود.

نجار با بیان اینکه پیش بینی میزان بارش طی این مدت ۶۱.۶ میلیمتر برآورد شده بود، گفت: سهم بارش هفته اخیر ۲۰.۵ میلیمتر است و ۲۶ درصد از بارش یک سال کامل زراعی را تأمین کرده است. البته حدود یک پنجم پهنه کشور بارش کمتر از ۲۱ میلی متر داشته است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: به عنوان مثال در شهرستان نهبندان طی ۱۲ ساعت ۸۰ میلمتر بارندگی داشتیم که این میزان برابر با میزان بارش‌های این شهر طی این مدت ۳.۵ است. در میناب طی ۴۸ ساعت ۲۷۲ میلیمتر بارندگی و در عسلویه طی همین مدت ۱۲۸ میلیمتر بارندگی داشتیم که بی‌سابقه است.

وی با بیان اینکه ۳۰ استان کشور به جز سمنان متاثر از سیل و آبگرفتگی بودند، گفت: در ۱۷ استان کشور شامل آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، بوشهر، قزوین، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان جنوبی، لرستان، مازندران، هرمزگان و یزد خدمات امدادی به شهروندان ارائه شد. در مجموع ۱۰۱ شهرستان و ۳۰۹ منطقه تحت تاثیر قرار داشتند.

نجار با بیان اینکه در استان‌های هرمزگان، کرمان، فارس، بوشهر و سیستان و بلوچستان امدادرسانی بیشتری انجام شد، گفت: متاسفانه درپی این سیل‌ها و بارندگی‌ها ۹ تن از هموطنانمان نیز جان خود را از دست دادند که پنج نفر در استان فارس، دو نفر در کرمان و دو نفر نیز در استان سیستان و بلوچستان بودند.

وی درباره اینکه گفته می‌شود شمار فوتی‌ها ۱۰ نفر بوده نیز گفت: آمارهایی که تا به این لحظه به دست ما رسیده حاکی از مرگ ۹ تن است. پیشتر اعلام شده بود که یک کودک جان خود را از دست داده که مشخص شد زنده است و احتمالا دلیل اعلام ۱۰ نفر همین موضوع باشد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه خساراتی نیز به تاسیسات زیربنایی، خدمات، کشاورزی و منازل مسکونی وارد شده است، گفت: اقدامات برای ارزیابی و تخمین خسارات در حال انجام است. خوشبختانه مشکل قطعی برق در اکثر نقاط حل شده و ارتباطات مخابراتی نیز برقرار است. جریان آب در برخی مناطق به دلیل شرایط بهداشت همچنان قطع است و چند راه مواصلاتی نیز همچنان مسدود است که اقدامات برای بازگشایی آنها در حال انجام است.

وی ادامه داد: طی این مدت به حدود ۳۵ هزار نفر در مناطق سیل زده و نیز دیگر مناطق متاثر از مداخلات جوی دیگر نظیر برف وکولاک و ... خدمات امدادی ارائه شده است.

به گفته نجار، آماده باش دستگاه های امدادی و خدمات در مورد سیل همچنان ادامه دارد و امدادگران درحالت آماده باش هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین