کد خبر: ۷۴۸۴۳۶
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵

هشدار بایدن به جمهوری‌خواهان: می‌خواهید طرف مارتین لوتر کینگ باشید یا جورج والاس؟

رئیس‌جمهوری دموکرات آمریکا، تلاش برای تصویب حق رای را با مبارزه علیه جداسازی نژادی از سوی مارتین لوتر کینگ، فعال مدنی آمریکایی برابر دانسته و "مبارزه برای روح آمریکا" توصیف کرد.
هشدار بایدن به جمهوری‌خواهان: می‌خواهید طرف مارتین لوتر کینگ باشید یا جورج والاس؟
آفتاب‌‌نیوز :

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنانی که تلاش می‌کرد جان تازه‌ای در مبارزه برای تصویب قوانین رای‌گیری فدرال و متقاعد کردن دموکرات‌های مردد به تعهدش بدمد، جمهوری‌خواهان را بزدل خواند و متعهد شد به تغییر اطاله بررسی بپردازد.

بنابر گزارش رویترز، رئیس‌جمهوری دموکرات آمریکا، تلاش برای تصویب حق رای را با مبارزه علیه جداسازی نژادی از سوی مارتین لوتر کینگ، فعال مدنی آمریکایی برابر دانسته و "مبارزه برای روح آمریکا" توصیف کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا تاکید می‌کند که انتخابات ۲۰۲۰ با تقلب آراء به دست دموکرات‌ها دزدیده شد، با وجود اینکه تحقیقات به مدرک قابل استنادی نرسیدند. از آن زمان، قانونگذاران جمهوری‌خواه در ۱۹ ایالت ده‌ها مورد قانون وضع کرده‌اند که رای دادن را سخت‌تر می‌کند. به گفته منتقدان، این تدابیر علیه اقلیت‌هاست که سهم بیشتری در روی کار آوردن دموکرات‌ها دارند.

بایدن روز سه‌شنبه با مقایسه قهرمانان حقوق مدنی با برترپنداران سفیدپوست دو آتشه گفت، جمهوری‌خواهان باید انتخاب کنند که می‌خواهند در کدام طرف تاریخ بایستند. او با اشاره به نام فرماندار سابق جدایی‌طلب آلاباما گفت: می‌خواهید در طرف مارتین لوتر کینگ باشید یا جورج والاس؟

جو بایدن تاکید کرد که اگر پیشرفتی در کنگره حاصل نشود، قانونگذاران سنا باید به نحوی قوانین را تغییر دهند که اطاله بررسی برای این مورد رفع شود. به جریان انداختن اطاله بررسی، فرایندی است که موجب می‌شود به جای اکثریت ساده برای تصویب بیشتر لوایح در سنا، یک اکثریت با ۶۰ رای لازم شود.

جمهوری‌خواهان هم از صحبت‌های بایدن انتقاد کردند. سناتور مایک کراپو بعد از صحبت‌های بایدن گفت: آنچه دموکرات‌ها درباره لایحه حق رای می‌خواهند، صرفا یک خواسته حزبی و سلطه قدرت سیاسی است. حال آن‌ها تلاش می‌کنند اطاله بررسی را برای پیشبرد این لایحه وحشتناک که صرفا فرایند انتخاباتی ما را پیچیده‌تر می‌کند، پیش ببرند.

این اولین درخواست مستقیم بایدن از سنا برای تغییر قوانینش به شمار می‌رود. دموکرات‌ها کنترل شکننده‌ای بر این مجلس کنگره آمریکا دارند و در حال حاضر از چنین آرایی برای شکست اطاله بررسی برخوردار نیستند. در همین حال چاک شومر، رهبر اکثریت سنای آمریکا و نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از صحبت‌های بایدن حمایت کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین