کد خبر: ۷۴۹۲۹۲
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵

کلینتون، ترامپ؛ انتخابات ۲۰۱۶ تکرار می‌شود؟

در حالی که ترامپ به صراحت اعلام نکرده می‌خواهد بار دیگر برای انتخابات ۲۰۲۴ کاندیدا شود و میزان رضایت از بایدن هم کاهش داشته و چالش هایی برای هریس پیش آمده، برخی از کارشناسان می‌گویند این فرصت خوبی خواهد بود که هیلاری کلینتون بار دیگر در انتخابات ۲۰۲۴ وارد میدان شود.
کلینتون، ترامپ؛ انتخابات ۲۰۱۶ تکرار می‌شود؟
آفتاب‌‌نیوز :

 "دیک موریس" مشاور سابق ارشد بیل کلینتون رئیس جمهوری پیشین آمریکا گفت که حضور دوباره هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ در رقابت انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ یک "فرصت خوب" است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، موریس در گفتگوی روز یکشنبه خود با ایستگاه رادیویی "WABC" گفت، در صورتی که دموکرات‌ها در انتخابات میان دوره ای ۲۰۲۲ کنترل کنگره را از دست بدهند، جو بایدن رئیس جمهوری کنونی آمریکا و کامالا هریس، معاون وی نقره داغ می‌شوند و راه برای کارزار دوم انتخاباتی هیلاری فراهم خواهد شد و همسرش بیل نیز نقش کلیدی در این راه برای او ایفا می‌کند.

وی درباره یک حضور انتخاباتی دیگر بین ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا و هیلاری کلینتون، وزیر خارجه پیشین آمریکا در دوره باراک اوباما گفت: این فرصت خوبی است. هیلاری یک استراتژی شفاف و خوب دارد که هیچ شخص دیگری قادر به انجام آن نیست.

اگرچه هیلاری کلینتون هنوز نگفته که آیا قصد دارد وارد رقابت انتخاباتی ۲۰۲۴ شود یا خیر اما به صورت علنی تلاش‌های دولت فعلی را هدف گرفته و گفته است: وقتی که ما کنگره‌ای نداشته باشیم که کارها را انجام دهد و کاخ سفیدی که بتوانیم روی آن حساب کنیم تا عاقل، هوشیار، باثبات و سازنده باشد، کارهای دولت هیچ معنایی ندارد.

اظهارات مشاور سابق ارشد بیل کلینتون، رئیس جمهوری پیشین آمریکا چند هفته پس از آن مطرح شد که هیلاری کلینتون هشدار داد حزب دموکرات آمریکا باید درباره اینکه چه چیزی باعث پیروزی در انتخابات می‌شود، هشیار باشد و این هشداری ضمنی از سوی کلینتون به حزبی بود که در معرض خطر واگذاری پیروزی‌های میان دوره ای به حزب جمهوری خواه است.

هیلاری کلینتون دسامبر گذشته گفته بود که اگر دموکرات‌ها بخواهند کنگره‌ای داشته باشند که کارها را درست انجام دهد، باید کاندیداهایی داشته باشند که بتوانند در ایالت‌های چرخشی پیروز شوند.

اظهارات این مشاور سابق بیل کلینتون بازتاب سرمقاله اخیر وال استریت ژورنال درباره کاندیداتوری ۲۰۲۴ هیلاری است. نویسندگان آن سرمقاله گفته بودند که نارضایتی‌ها از بایدن و هریس و عملکرد ضعیف آنها می‌تواند راه را برای کاندیداتوری هیلاری کلینتون در ۲۰۲۴ فراهم کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین