کد خبر: ۷۴۹۳۷۷
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹

بلاروس و روسیه رزمایش مشترک برگزار می‌کند

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس روز دوشنبه با اعلام خبر رزمایش مشترک کشورش با روسیه، برخی جزئیات این رزمایش را تشریح کرد.
بلاروس و روسیه رزمایش مشترک برگزار می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

لوکاشنکو گفته است که با توجه تحولات منطقه، برگزاری چنین رزمایشی یک ضرورت است.

به گزارش خبرگزاری رسمی بلاروس (بلتا)، با توجه به شرایط و تحولات کنونی از جمله بالا گرفتن مسائل مرتبط با اوکراین، برگزاری چنین رزمایشی در شرایط زمانی کنونی از اهمیت خاصی برخوردار است.

وزرای دفاع بلاروس و روسیه طرح برگزاری یک رزمایش نظامی مشترک را آماده کرده اند. این رزمایش در ماه فوریه (بهمن) آغاز می شود.

ویکتور خرنین وزیر دفاع بلاروس گفت که همه موضوعات با طرف روسی مورد بحث قرار گرفته، ولی هنوز زمان دقیق آغاز رزمایش مشخص نشده است.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز دو هفته قبل از برنامه برگزاری این رزمایش خبر داده بود.

پوتین در آن زمان گفت: این رزمایش را برگزار می کنیم و نظامیان در مورد زمان برگزاری آن در ماه مارس یا فوریه (اسفند یا بهمن) توافق می کنند.

روسیه و بلاروس پیش از این رزمایش مشترکی با عنوان «زاپاد – ۲۰۲۱» را برگزار کردند.

رزمایش زاپاد-۲۰۲۱ از دریای بالتیک تا استان های وارونژو نیژنی نووگراد در مناطق مرکزی و ولگای روسیه جریان داشت و در آن نزدیک به ۲۰۰ هزار نیروی نظامی شرکت کردند.

بیش از ۸۰ فروند انواع هواپیمای نظامی و بالگردهای جنگی و نزدیک به ۷۶۰ دستگاه انواع تانک و نفربرهای زرهی و ادوات جنگی سنگین و ۱۵ فروند ناو و کشتی پشتیبانی در این رزمایش مشارکت داشتند.

در بلاروس نیز ۱۲ هزار و ۸۰۰ نیروی نظامی این کشور و ۲۵۰۰ سرباز روس با بیش از ۳۰ فروند هواپیما و نزدیک به ۳۵۰ دستگاه تانک و نفربر زرهی و آتشبارهای سنگین و مجموعه پدافندهای هوایی و توپ های خودکششی در رزمایش شرکت داده شدند .

در این رزمایش، واحدهای شرکت کننده، مسائل مربوط به اقدام مشترک در مبارزه با تروریست ها و همکاری برای دفاع از دو سرزمین روسیه و بلاروس در برابر تهاجمات نظامی خارجی را تمرین کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین