کد خبر: ۷۴۹۵۴۴
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰

وزیر آموزش و پرورش: مدارس شلوغ‌تر از مترو نیستند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تعطیلی مدارس، لطمات شدیدی به نظام تعلیم و تربیت وارد کرده است، گفت: تأکید می‌کنیم مدارس باز هستند و مدیران‌کل آموزش و پرورش موظف شدند نظارت کنند و کلاس‌های درس تا آنجایی که بر اساس پروتکل‌های بهداشتی امکان دارد، دایر باشد.
وزیر آموزش و پرورش: مدارس شلوغ‌تر از مترو نیستند
آفتاب‌‌نیوز :

یوسف نوری با بیان اینکه مدارس کشور آماده بازگشایی هستند، گفت: دوستانم در طرح شهید سلیمانی پیگیری می‌کنند که مدارس دایر شوند و ما هم تلاش می‌کنیم تا آنجایی که مدرسه بر اساس پروتکل‌های بهداشتی ظرفیت دارند، دانش‌آموزان به مدرسه بیایند و فرهنگیان در راستای تربیت چند ساحتی اقدام خواهند کرد و از ظرفیت‌های بیرون مدرسه هم استفاده خواهند کرد.

وی با تأکید بر اینکه مدرسه نباید تعطیل باشد بلکه باید باز باشند، گفت: تأکید می‌کنیم مدارس باز هستند و مدیران‌کل آموزش و پرورش موظف شدند نظارت کنند و کلاس‌های درس مدارس تا آنجایی که بر اساس پروتکل‌های بهداشتی امکان دارند، دایر باشد. البته با توجه به اینکه واکسن‌ها تزریق شده است، وضعیت خوبی داریم.

*مدارس کشور‌های جهان باز است

نوری درباره نگرانی برخی خانواده‌ها در خصوص حضور فرزندانشان در مدرسه، اظهار کرد: مدارس کشور‌های جهان باز است و خیلی‌ها فقط یکی، دو هفته تعطیل کردند و مدارس را تعطیل نکردند.

وی با بیان اینکه تعطیلی مدارس، لطمات شدیدی به نظام تعلیم و تربیت وارد کرده است، گفت: پایه‌های اول و دوم ابتدایی حتما باید به مدرسه بروند. حدود ۹۵ درصد معلمان و بیش از ۸۵ درصد دانش‌آموزان واکسن زدند و البته در دوره ابتدایی در سن ۵ تا ۱۲ سال در دنیا واکسن نزدند و مدرسه هم می‌روند.

*برخی مردم می‌خواهند بچه‌هایشان را گلخانه‌ای و قرنطینه‌ای بزرگ کنند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید بچه‌ها را در مقابل موقعیت‌های خطرآفرین با آموزش و آگاهی قرار داد که سواد سلامت نام دارد، افزود: اینکه یک روز آلودگی شود و مدارس را تعطیل کنیم، درست نیست بلکه باید دانش‌آموزان را آگاه کرد که چگونه برخورد داشته باشند. البته برخی مردم می‌خواهند بچه‌هایشان را گلخانه‌ای و قرنطینه‌ای بزرگ کنند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر۴۵ درصد دانش‌آموزان در روستاها، مناطق مرزی، عشایری، شهرستان‌های کوچک و برخی مناطق شهرستان‌های بزرگ به مدرسه می‌روند و ما هم امتحانات دی ماه را حضوری اعلام کردیم و هیچ گزارشی از اینکه اتفاقی افتاده باشد، نداریم.

نوری با تأکید بر اینکه بخشنامه‌ای برای بازگشایی حضوری و حضور فرهنگیان در مدارس ارسال کردیم، گفت: باید به دانش‌آموزان آگاهی داده شود که رعایت کنند. مردم از مترو، اتوبوس و ... با رعایت پروتکل‌های بهداشتی استفاده می‌کنند. آیا مدارس شلوغ‌تر از مترو است؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین