کد خبر: ۷۵۰۹۳۳
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶

بنت: تا در قدرت هستم اجازه تشکیل کشور فلسطین و مذاکرات سیاسی را نمی‌دهم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد تا زمانی که وی در قدرت است اجازه تشکیل کشور فلسطین را نخواهد داد.
بنت: تا در قدرت هستم اجازه تشکیل کشور فلسطین و مذاکرات سیاسی را نمی‌دهم
آفتاب‌‌نیوز :

نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه‌های عبری زبان "معاریو"، "یدیعوت آحارونوت" و "هاآرتص" درباره وضعیت کنسولگری آمریکا در قدس شرقی به صورت خیلی کوتاه صحبت کرد و گفت: دولت با حفظ وضعیت کنونی مسئله فلسطین موافقت کرده است. ما به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفتیم با بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس شرقی مخالفیم.

بنت همچنین در مصاحبه با "اسرائیل هیوم" و "مکور ریشون" گفت که وی اولین نخست وزیر راستگرای اسرائیلی است که توانسته موضوع کشور فلسطین را از دستورکارهای اسرائیل حذف کند بدون اینکه با مخالفت شرکایش در میان راست گرایان یا میانه‌روها مواجه شود.

وی در مصاحبه با "اسرائیل هیوم" تاکید کرد که دولتش هرگز تسلیم هیچگونه توافق و حل و فصل سیاسی با فلسطینی‌ها مثل توافق اسلو نمی‌شود و همچنان به موضع خود پایبند است.

بنت گفت: تا زمانی که من نخست وزیر هستم چیزی به اسم توافق اسلو نداریم و در صورتی که این اتفاق بیفتد دولتی وجود نخواهد داشت. من با تشکیل کشور فلسطین مخالفم و هرگز اجازه مذاکرات سیاسی برای تشکیل کشور فلسطین را نمی‌دهم.

بنت درباره دیدارهای بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل با محمود عباس، رئیس تشکیلات گردان فلسطین و دیدار یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل با حسین الشیخ، وزیر امور مدنی فلسطین گفت: گانتس و لاپید اختیار تحرک و تصمیم‌گیری سیاسی را ندارند. من هرگز با کسی که سربازان ارتش ما را در لاهه تحت پیگرد قرار داده و پول را برای "قاتلان" می‌فرستد دیدار نمیکنم. گانتس و لاپید مواضع متفاوتی دارند. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نیز بیش از یک بار با محمود عباس دیدار کرد. چیزی اتفاق نیفتاده است. من اجازه دیدار آن‌ها را می‌دهم اما آن‌ها اختیار تصمیم‌گیری سیاسی را ندارند. آن‌ها در زمینه اقتصاد صحبت می‌کنند و من نیز تقویت تبادل تجاری بین ما و فلسطینی‌ها را تایید می‌کنم.

به نظر می‌رسد بیشتر هدف بنت از مصاحبه مقابله با حملاتی است که نتانیاهو برای گرفتن مشروعیت از وی به راه انداخته است. بنت گفت که نتانیاهو قبل از تشکیل دولت وی را تهدید کرده و گفته بود که در صورتی که دولت را بدون وی تشکیل دهد تمام ارتش را علیه او می‌شوراند.

بنت همچنین تاکید کرد که جنگ علیه ایران ادامه خواهد داشت و اسرائیل در مقابل این خطر عقب نشینی نمی‌کند.

وی گفت که هماهنگی با روسیه ادامه خواهد داشت و توافق‌ها و روابط خوبی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه وجود دارد.

همچنین بنت از شهروندان فلسطینی داخل اراضی اشغالی به شدت انتقاد کرد و گفت که حوادث اخیر در نقب و اعتراضات و درگیری‌ها میان فلسطینی‌ها و یهودیان در شهرهای تاریخی مثل حیفا، عکا و یافا هشداری برای دولت اسرائیل بود.

وی گفت که دولت هرگز اجازه نخواهد داد که در صورت وقوع جنگ در جبهه شمالی فلسطینی‌های داخل به کاروان‌ها و خودروهای حامل نیروها و تجهیزات حمله کنند.

نخست وزیر اسرائیل گفت که دستور داده بود با زور با انتفاضه نقب برای حفاظت از نیروها برای عملیات حفاری اراضی روستای سعوه الاطرش در نقب برخورد شود.

بنت گفته که دولت دستور این عملیات را داده تا ثابت کند که در مقابل ساکنان نقب عقب نشینی نمی‌کند.

بنت مدعی شد که ساکنان عرب در مناطق نقب به صورت قانونی زندگی نمی‌کنند و در عین حال هم مکانی وجود ندارد که بتوانند در آن به صورت قانونی زندگی کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین