کد خبر: ۷۵۰۹۳۸
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴

نیکی هیلی استعفای بایدن و معاونش را خواست

نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل متحد از رئیس جمهوری و معاون رئیس جمهوری این کشور خواست از قدرت کناره‌گیری کنند.
نیکی هیلی استعفای بایدن و معاونش را خواست
آفتاب‌‌نیوز :

 نیکی هیلی، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل در گفت‌وگویی رادیویی گفت: اگر جو بایدن (رئیس جمهوری آمریکا) کشورمان را دوست داشت، کناره‌گیری کرده و کامالا هریس، معاونش را نیز با خود می‌برد، چرا که اوضاع سیاست خارجی اکنون ورای "خطرناک" است.

به گزارش پایگاه خبری اینسایدر، اگر بایدن و هریس هردو استعفا کنند، نانسی پلوسی، رئیس مجلس آمریکا ریاست جمهوری را بر عهده می‌گیرد.

هیلی که از گزینه‌های جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا بوده و در سال ۲۰۱۷ توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا به عنوان نماینده این کشور در سازمان ملل انتخاب شده بود، انتقادات خود را در آستانه المپیک زمستانی پکن مطرح کرد.

نیکی هیلی گفت: دلیل تلاش من برای بایکوت المپیک پکن این است که ... اگر المپیک (با موفقیت) پشت سر گذاشته شود و ما همچنان ضعیف به نظر برسیم، آن‌ها (دولت چین) هر کاری بخواهند می‌کنند.

بایدن خواستار بایکوت دیپلماتیک المپیک پکن شده اما به ورزشکارانش اجاره شرکت در این رقابت‌ها را داده است. برخلاف هیلی، حتی ترامپ هم خواستار بایکوت این رقابت‌ها نشده است.

هیلی ادامه داد: با سقوط افغانستان، از پوتین و شی جینپینگ (روسای جمهوری روسیه و چین) گرفته تا کیم جونگ اون (رهبر کره شمالی) می‌دانند که تا به حال با چنین رئیس جمهوری ضعیفی (مانند بایدن) در آمریکا مواجه نبوده‌اند و احتمالا هرگز دوباره چنین شرایطی برایشان فراهم نخواهد شد، پس تمام تلاششان را می‌کنند که نهایت استفاده را ببرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین