کد خبر: ۷۵۰۹۶۳
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴

چه پروتکل‌های بهداشتی برای حضور در "مدارس" الزامی است؟

حالا چند وقتی است مدارس بصورت حضوری بازگشایی شده و حضور دانش آموزان سر کلاس درس الزامی است. این حضور درحالیست که کرونا همچنان سایه خود را بر کشور گسترده و نیاز است در این شرایط الزامات بهداشتی برای حضور دانش آموزان در سطح مدارس رعایت شود.
چه پروتکل‌های بهداشتی برای حضور در
آفتاب‌‌نیوز :

بهمن خدادادیان کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه در تشریح این الزامات یا همان پروتکل های بهداشتی در سطح مدارس، گفت: بخش عمده اجرای این پروتکل ها به مسئولین مدرسه برمی گردد که باید شرایط مناسبی را برای حضور دانش آموزان فراهم کنند.

وی افزود: اولین نکته مهم در بحث حضور در کلاس درس، رعایت فاصله اجتماعی در کلاس هاست و طبق پروتکل های اعلام شده باید برای هر دانش آموز حدود چهار متر مربع فضا ایجاد شود.

وی تصریح کرد: در برخی شرایط که نیاز به حضور بیشتر دانش آموزان در کلاس درس است، تا حداقل فاصله 1.5 متر هم بلامانع است، به شرط آنکه حتما تهویه مناسب در کلاس درس برقرار باشد.

این کارشناس بهداشت گفت: تهویه کلاس های درس باید بصورت مناسب صورت گرفته و باید معلم و دانش آموزان حتما از ماسک استفاده کرده و مسئولین مدارس باید بر این مهم نظارت داشته باشند.

وی یادآور شد: چیدمان صندلی ها هم در کلاس باید طوری باشد که از حداکثر فضا استفاده شده و صندلی ها فاصله لازم را با هم داشته باشند.

خدادادیان اظهار کرد: نکته مهم بعدی بحث سرویس بهداشتی مدارس است که باید سرویس مدارس حتما تمیز بوده و حتما در آنها مایع دستشویی وجود داشته باشد.

این کارشناس بهداشت بر تعطیلی بوفه تمام مدارس تاکید کرد و افزود: حساسیت ویژه ای در این زمینه وجود داشته و اگر بوفه ای باز باشد، قطعا با آن برخورد خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم واکسیناسیون تمام معلمان، گفت: از معلمان برای ورود به مدرسه کارت واکسن دیجیتال درخواست شده و تمام معلمان باید برای حضور در مدرسه واکسن تزریق کرده باشند.

خدادادیان یادآور شد: تزریق واکسن برای دانش آموزان بالای 12 سال هم الزامی است.

وی یادآور شد: به زودی واکسیناسیون دانش آموزان 9 تا 12 سال هم شروع می شود که فعلا تزریق واکسن برای این رده سنی در صورت رضایت والدین انجام خواهد گرفت و فعلا اجباری نیست.

وی با تاکید بر برخورد لازم با مدارس متخلف گفت: هم اکنون 55 مدرسه متخلف به نواحی سه گانه آموزش و پرورش در شهرستان کرمانشاه معرفی شده اند و در صورت تکرار تخلف قطعا به مراجع قضایی معرفی خواهند شد و در این زمینه اغماضی نخواهیم داشت.

این کارشناس بهداشت از تمام والدین و دانش آموزان خواست در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی در سطح مدارس حتما این تخلفات را به سامانه 190 مرکز بهداشت گزارش دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین