کد خبر: ۷۵۶۸۴۹
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲

جانسون: همه چیز مطابق خواسته پوتین پیش نمی‌رود/ مردم اوکراین "قهرمانانه" می‌جنگند

بوریس جانسون قبل از اظهار نظر در این خصوص که "همه چیز به خواست ولادیمیر پوتین پیش نمی‌رود و خیلی با خواسته او فاصله دارد"، از "شجاعت" ولودیمیر زلنسکی و مردمش تحسین کرد.
جانسون: همه چیز مطابق خواسته پوتین پیش نمی‌رود/ مردم اوکراین
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه دیلی میل، هم زمان با اینکه اوکراینی‌ها با نیروهای روسی مواجه شده‌اند، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، مقاومت شهروندان اوکراینی را "قهرمانانه" توصیف کرد.

بوریس جانسون همچنین یکبار دیگر خاطرنشان کرد که انگلیس از اوکراین حمایت می‌کند و افزود که جامعه بین‌المللی باید اقدامات بیشتری را علیه "منزوی کردن روسیه" انجام دهد.

وی عنوان داشت: بی‌شک همه چیز به خواست ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پیش نمی‌رود و خیلی با خواسته او فاصله دارد. اوکراینی‌ها "قهرمانانه" می‌جنگند و همانطور که ما می‌پنداشتیم "با موفقیت" در حال دفاع از کشورشان هستند زیرا آن‌ها "کشوری بزرگ و شجاع" محسوب می‌شوند. اما با تمام اینها، جنایات وحشتناکی در اوکراین در حال انجام است و روزهای سختی در انتظار آن‌ها خواهد بود. ما با نهایت تلاشمان سعی خواهیم کرد تا وضعیت موجود در اوکراین را تغییر دهیم. ما باید اطمینان حاصل کنیم که "تحریم‌های سخت‌تری" علیه روسیه از جمله قطع دسترسی این کشور به سوئیفت را انجام می‌دهیم.

بوریس جانسون با اشاره به مفهوم دیپلماسی افزود: ما باید با این حقیقت تلخ و ناخوشایند که دیپلماسی برای ولادیمیر پوتین یک "حقه" بود، رو به رو شویم. او هرگز قصد تغییر مسیر خود را نداشته است. پوتین یک "باور عجیب و تقریبا مرموز" دارد؛ باوری که می‌گوید اوکراین بخشی از خاک روسیه است و از طرفی مردم اوکراین "قاطعانه" این باور و دیدگاه را رد می‌کنند.

نخست وزیر انگلیس در ادامه اظهاراتش افزود: من فکر می‌کنم آن چیزی که شما امروز و طی ساعات و روزهای گذشته مشاهده کردید، ترس و حشتی در جهان ایجاد کرده که غیر قابل انتظار بوده است. این چیزی شبیه به "بی‌وجدانی" است. احساس "خشم وانزجار" نسبت به اقدامی که ولادیمیر پوتین انجام می‌دهد، در حال افزایش است.

بوریس جانسون مدت کوتاهی قبل از حضور در برایز نورتون نیروی هوایی انگلیس در آکسفوردشایر جهت دیدار با پرسنل نظامی، با ولودیمیر زلنسکی، تلفنی صحبت کرد.

همچنین، انگلیس از پیش متعهد شده است که به ارائه تجهیزات به نیروهای اوکراینی ادامه می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین