کد خبر: ۷۵۷۲۸۶
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
سفیر انگلیس در سازمان ملل:

اوکراین در آستانه فاجعه انسانی قرار دارد

در نتیجه تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای انجام یک حمله تمام عیار به اوکراین، در حال حاضر این کشور با ۴۴ میلیون جمعیت در آستانه فاجعه انسانی قرار دارد.
اوکراین در آستانه فاجعه انسانی قرار دارد
آفتاب‌‌نیوز :

سفیر انگلیس در سازمان ملل در یکی از نشست‌های فوق‌العاده شورای امنیت هشدار داد، اوکراین در آستانه یک فاجعه انسانی قرار دارد.

به گزارش دیلی‌میل، همزمان با ادامه حمله نظامی روسیه به اوکراین، باربارا وودوارد، سفیر انگلیس در سازمان ملل یکی از دیپلمات‌هایی بود که در سازمان ملل، کرملین را به انجام "حملات کورکورانه علیه مردان، زنان و کودکان" و همچنین نقض قوانین بشردوستانه بین‌المللی متهم کرد.

وی گفت: در نتیجه تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای انجام یک حمله تمام عیار به اوکراین، در حال حاضر این کشور با ۴۴ میلیون جمعیت در آستانه فاجعه انسانی قرار دارد.

وودوارد افزود: موشک‌ها بر سر شهر خارکیف فرود آمده‌اند، بمب‌های خوشه‌ای مناطق مسکونی را هدف گرفته‌اند و غیرنظامیان را زخمی کرده‌اند. اختلال در تامین زنجیره‌های غذایی باعث کمبود مواد غذایی در کراماتورسک شده است.

سفیر انگلیس در سازمان ملل در ادامه گفت: بمباران بی‌محابای یک انبار نفتی در واسیلکیف باعث پخش بخارات سمی در مناطق اطراف شده است. خشونت در کی‌ِیف مردم را مجبور کرده تا زیر زمین پناه بگیرند و هزاران تن از جمله افراد مسن و معلول قادر به خروج از پناهگاه‌های زیرزمینی نیستند.

وودوارد در این نشست شورای امنیت گفت: در نتیجه حمله روسیه به اوکراین صد‌ها غیرنظامی کشته و هفت میلیون تن آواره شده‌اند و این آمار به سرعت رو به افزایش است.

سرگئی کیسلیتسیا، نماینده اوکراین در سازمان ملل در این نشست گفت: کی‌یف در حال حاضر در تیررس روسیه قرار دارد و ۳۵۲ تن از جمله ۱۶ کودک تا روز دوشنبه در این درگیری‌ها کشته شده‌اند.

وی نیرو‌های روسی را به حمله به بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها با هدف کشتن غیرنظامیان متهم کرد و گفت: هیچ بحثی وجود ندراد. این‌ها جنایات جنگی هستند.

اما واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: نیرو‌های مسلح روسیه قصد اشغال اوکراین یا آسیب زدن به غیرنظامیان و مردم محلی را ندارند.

دادستان کل دادگاه جرائم بین‌الملل گفت: قصد دارم هر چه سریع‌تر تحقیقاتی را درباره احتمال وقوع جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت در اوکراین آغاز کنم.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیز روز دوشنبه در یک سخنرانی شبانه اظهارات کیسلیتسیا را منعکس کرد و گفت: نیرو‌های روسی ظرف پنج روز ۵۶ حمله موشکی انجام داده و ۱۱۳ موشک کروز به طرف اوکراین شلیک کرده‌اند. نیرو‌های روسی امروز با جنگنده‌های خود شهر خارکیف را بمباران کردند و این یک جنایت جنگی است. خارکیف یک شهر صلح‌طلب است و هیچ تاسیسات نظامی ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین