کد خبر: ۷۵۷۳۴۴
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۶

نگرانی اسرائیل از تحریم روسیه

یک رسانه اسرائیلی نسبت به پیامد‌های خطرناک تحریم‌های غرب علیه روسیه پس از حمله مسکو به اوکراین هشدار داد و اعلام کرد که ممکن است این تحریم‌ها باعث شود رژیم صهیونیستی میلیارد‌ها دلار ضرر کند.
نگرانی اسرائیل از تحریم روسیه
آفتاب‌‌نیوز :

حمله روسیه به اوکراین، آمریکا، انگلیس و کشور‌های دیگر را بر آن داشت تا روسیه را تحریم کنند و این تحریم‌ها می‌تواند بر بخش‌های مختلف اقتصاد اسرائیل و همچنین شرکت‌های اسرائیلی فعال در روسیه که فعالیت آن‌ها سالانه به میلیارد‌ها دلار می‌رسد، تأثیر منفی بگذارد.

به گزارش روزنامه عبری زبان هاآرتص در گزارشی نوشت: یک شرکت اسرائیلی که با طرف‌های تحریم و یا محدود شده همکاری خواهد کرد، ممکن است در معامله با آمریکایی‌ها یا اروپایی‌ها با مشکل مواجه شود و ممکن است علیه آن در واشنگتن و اروپا شکایت شود.

"هاگیت لوین"، مدیر یک شرکت بیمه‌ای فعال در زمینه تجارت خارجی که معاملاتی را در بازار داخلی و تجارت خارجی در ۱۴۰ کشور بیمه می‌کند، در این باره گفت: تعداد زیادی از شرکت‌ها در معرض این وضعیت پیچیده در روسیه و اوکراین هستند. ما در گذشته شاهد رویداد‌های سیاسی علیه شرکت‌های اسرائیلی را بوده‌ایم، به عنوان مثال در ترکیه و آرژانتین، اما این اتفاق ابعاد متفاوتی دارد و ما با شعبه خود در مسکو و شرکت‌هایی که ما آن‌ها را بیمه کرده‌ایم و در برابر این بحران آسیب پذیر شده‌اند، در یک ارتباط دائمی هستیم.

وی ادامه داد: تا بدین لحظه چیزی مبنی بر درخواست شرکت‌های اسرائیلی برای فعال‌سازی بیمه یا تحریم‌های مشخص علیه شرکت‌های اسرائیلی نشنیده‌ایم، اما شرایطی به وجود آمده است که اثرات پیچیده و قابل توجهی ازجمله تغییر نرخ ارز، انرژی و مصالح ساختمانی را به همراه دارد.

هاآرتص در ادامه این گزارش در رابطه با شرکت‌های اسرائیلی که ممکن است با اعمال تحریم‌ها علیه روسیه آسیب ببینند، به چند شرکت املاک و مستغلات فعال در شهر‌های مختلف روسیه، چند شرکت فعال در زمینه صنایع، سرمایه گذاری، جواهرات و خودرو اشاره کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین