کد خبر: ۷۵۷۴۹۷
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
موضعمان در قبال موضوع اوکراین دعوت به دیپلماسی

موضع امارات در قبال اوکراین مشخص شد

نماینده امارات در سازمان ملل تاکید کرد که کشورش اوکراین و روسیه را به انجام گفتگو جهت دستیابی به راهکاری مسالمت‌آمیز برای بحران کنونی ترغیب می‌کند.
موضع امارات در قبال اوکراین مشخص شد
آفتاب‌‌نیوز :

لانا نسیبه، نماینده امارات در سازمان ملل در جریان کنفرانس مطبوعاتی در مقر این سازمان در شهر نیویورک به مناسبت آغاز ریاست کشورش بر شورای امنیت در ماه مارس، در پاسخ به سؤال خبرنگاران درخصوص موضع امارات در قبال عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین خاطرنشان کرد: موضع ما دعوت به دیپلماسی، گفت‌وگو و توقف تنش است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وی در ادامه افزود: امارات به عنوان رئیس دوره‌ای شورای امنیت در ماه جاری میلادی تصمیم دارد برای تسهیل مذاکرات در داخل این شورا در این خصوص براساس اصول و قواعد معمول آن تلاش کند و ما بر اهمیت تلاش برای حل نزاع‌ها و اختلافات بین‌المللی از طریق گفت‌وگو تاکید می‌کنیم.

لانا نسیبه در خصوص موضع کشورش در قبال طرح ارسال کمک‌های انسانی به اوکراین که قرار است فرانسه این هفته در شورای امنیت مطرح کند، تصریح کرد که این طرح همچنان توسط کارشناسان در شورای امنیت در حال بررسی است و پس از بررسی‌های لازم درباره آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

پیشتر امارات به قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه روسیه درباره عملیات نظامی این کشور در اوکراین رأی ممتنع داد که این امر توجه بسیاری را در جهان برانگیخت.

پیشتر نماینده امارات در سازمان ملل در جریان نشست شورای امنیت این سازمان اظهار کرد: باید راه‌های گفت‌وگو و کانال‌های دیپلماتیک درباره بحران اوکراین حفظ شود.

وی همچنین خواستار حفاظت از غیرنظامیان و اجازه ورود کمک‌ها به کی‌یف شد.

لانا نسیبه همچنین گفت: رعایت قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل به عنوان مبنایی برای گفت‌وگو به منظور حل بحران اوکراین ضروری است.

در اولین ساعات صبح پنجشنبه ۲۴ فوریه، روسیه عملیات نظامی را در اوکراین آغاز کرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این عملیات زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار داده است و غیرنظامیان در خطر نیستند. مسکو می‌گوید قصد ندارد سلطه بر اوکراین را ندارد، بلکه قصد دارد کی‌یف را خلع سلاح و تهدیداتش را متوقف کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پس از اولین روز حمله کشورش به اوکراین اعلام کرد که "اگر این اقدام را انجام نمی‌دادیم با تهدید مواجه می‌شدیم و نمی‌دانم کشور ما پس از آن چگونه ادامه می‌داد".

وی تاکید کرد تمام تلاش‌های روسیه برای دستیابی به توافق بر سر عدم گسترش ناتو با شکست مواجه شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین