کد خبر: ۷۵۷۵۱۶
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲

ناوالنی مردم روسیه را به تظاهرات هر روزه ضد جنگ فراخواند

سخنگوی الکسی ناوالنی امروز (چهارشنبه) در پیامی توییتری نوشت که ناوالنی از شهروندان روسیه می‌خواهد تا اعتراضات روزانه‌ای را علیه حمله نظامی مسکو به اوکراین برگزار کنند.
ناوالنی مردم روسیه را به تظاهرات هر روزه ضد جنگ فراخواند
آفتاب‌‌نیوز :

«کرا یارمیش»، سخنگوی الکسی ناوالنی، سرسخت‌ترین منتقد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در توییتر نوشت: الکسی ناوالنی از مردم خواسته است تا هر روز ساعت ۱۹ و آخر هفته‌ها ساعت ۱۴ به خیابان‌ها، میادین اصلی شهر و یا هر جایی که هستند، بروند و درخصوص حمله روسیه به اوکراین اعتراض کنند.

جنبش ناوالنی قبلا خواستار یک کمپین "نافرمانی مدنی" جهت اعتراض علیه حمله روسیه به کشور همسایه‌اش شده بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، الکسی ناوالنی، منتقد سرسخت کرملین که چندین پرونده حقوقی علیه او در جریان بود، در ۲۰ اوت ۲۰۲۰ در بازگشت از تومسک به مسکو در هواپیما بیمار شد و پس از فرود اضطراری هواپیما به بیمارستانی در شهر امسک، جنوب غربی سیبری منتقل شد. او به کما رفت و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد و سپس با هواپیما به برلین منتقل شد. در تاریخ ۲ سپتامبر، دولت آلمان اعلام کرد که ناوالنی با سم نوویچوک مسموم شده است. مقامات روسیه با اشاره به اینکه قبل از انتقال وی به برلین هیچ گونه سمی در بدن او یافت نشده بود، بارها آمادگی خود را برای همکاری همه‌جانبه جهت رسیدگی به این پرونده اعلام کردند.

او پس از بازگشت به روسیه، بازداشت و بابت نقض آزادی مشروط زندانی شد. جوامع غربی این اقدام روسیه و زندانی شدن ناوالنی را محکوم کرده‌اند. پس از آن، مسکو مخالفان را "سرکوب" و شبکه سیاسی ناوالنی را ممنوع کرد و آن را "افراطی" خواند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین